10 mars 2008

Usch och fy! Nu behöver jag energi för att hitta livslust!

Usch igår när jag väl försökte somna kändes allt jobbigt igen. Jag hatar att det går så här hela tiden. Satt och läste en blogg inatt alldeles för länge och det är dels dumt att ägna så mycket tid åt bloggläsning och dels gör det mig delvis deprimerad av alla människor som har så mycket problem. Man tänker ju att man bara är 22 och har hela livet på sig och kommer hitta den rätta osv, men uppenbarligen blir det ju aldrig så för väldigt många med. Fan livet kändes rätt hopplöst då och jag kände mig rätt cynisk.


Blev ledsen igen och hade svårt att somna. Låg och tänkte på medicinerna igen och att jag är feg och att det känns skrämmande och att jag kanske behövt mer stöd och någon som var där. Stressad över allt jag ska göra osv. Fan orkar inte ha så mycket i skallen hela hela tiden. Som jag skrev för några dagar sedan vill jag tiden ska stå still och man får slippa ångest och press av allt man borde göra.


Hade tänkt stanna här över sommaren och har sökt ett stipendie för att forska. Känns som det skulle vara trevligt + att man skulle slippa vara hemma på sommaren. Fick reda på idag att 64 personer sökt 30 stipendier vilket betyder att det är rätt kört för mig eftersom de tar äldrekursare först =( Fan orkar inte fler motgångar i mitt liv. Kan ingenting gå bra. Nu måste jag planera om hela min sommar typ och jag har ingen kraft och energi att leta nya sommarjobb etc. Orkar inte. Detta skulle ju bli så bra. Jag vill bara lägga mig ner och dö. Har ingen energi för att ta tag i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar