7 mars 2008

Kunde inte livet stanna till ibland

Ibland önskar jag att livet stannade för ett tag. Några veckor, någon månad eller flera. Livet bara rullar på vare sig man vill eller ej. Man hade behövt tid att stanna upp och bara ägna sig åt sig själv och tid för eftertanke. Man pluggar till man är 18-19 och när man är klar pluggar man eller jobbar man. Och även om man inte gör det är det alltid en massa måsten, man ska laga mat, handla, tvätta, städa osv.


Ibland hade jag bara velat vara nånstans långt bort i en värld utan förväntingar på en. Där man bara fick bli omhändertagen utan att behöva göra någonting. Hinner man lära känna sig själv och bara må bra skulle det vara så mycket lättare att fokusera och motivera sig själv. Jag har ändå haft nästan 3 år utan plugg, men pengar ska fortf in osv.


Jag var ledig 3-4 veckor innan jag började plugga och det var underbart. Bara komma sova hur länge man vill och inte ha någonting man var tvungen att göra, mer än att fixa nån försäkring och lite sånt. Hade behövt mer av den där tiden, men jag vet inte hur jag ska få den. Har ibland haft tankar på att bara ringa psyket eller nåt och bli inlagd och typ bara ligga där och någon kunde ta hand om en. Tror dock inte det skulle vara så konstruktivt och skulle vara rädd för att fastna där. 


Någonstans finns alltid mitt förnuft och gnager i tankarna. Inte änns när jag inte mår bra låter jag känslorna styra utan jag inser att jag måste plugga och äta osv. Det kanske iofs är positivt i längden, men jag låter mig aldrig falla riktigt ordentligt utan lite grann alltför ofta.  

2 kommentarer:

  1. Känner så väl igen de där tankegångarna..Läste precis ditt senaste inlägg, hoppas verkligen du får en riktigt härlig dag, själv låtsas jag inte om att jag behöver plugga utan ser till att fastna framför allt det roliga på teven istället ;)

    SvaraRadera
  2. Mmm ok det är också skönt ibland, men nu har jag pluggat dåligt två veckor så därför måste jag fösöka ta igen lite så jag kan få ett påsklov utan alltför mycket jobb. Bara man mår lite bättre går det bättre med plugget. Den här dagen har som sagt ändå börjat bra. Gäller bara att hålla uppe gnistanHoppas du också får en bra dag... framför tvn :P Kramar

    SvaraRadera