16 mars 2008

Håller på att bli Monica i VÄNNER

He he har insett att jag börjar bli mer och mer lik Monica varje dag. He he tom någon av mina vänner har antytt detta :P Jag skyller mitt renliga rum på att vi alltid haft bombnedslag hemma så nu när jag har eget ställe så ser jag till att alltid hålla det rent och inte ha för mycket prylar som skräpar. Städar man ofta och har lite grejer blir det aldrig stökigt!


Sedan älskar jag att laga mat, jag älskar att vara värdinna. Det är det roligaste jag vet. Har bjudit in en kompis och hans koridorare. Samma kille som stötte på mig förra helgen för övrigt. Blir nog trevligt. Vi åt brunch tillsammans idag.


Ordningsamhet och system är jag väl ganska hyfsad på. Förvisso har jag ej olika kategorier för mina handdukar ha ha, men har receptbok där jag skriver ner alla mina recept och en pärm för varje kurs jag läser med alla kompendier fint uppradade i olika färger i hyllan.


Sedan jobbar jag ju ideelt som kassör så jag måste vara ordningsam och noga när jag ska ha hand om alla papper osv. Efter att ha jobbat som sekreterare/kanslist i två år ser man till att ha koll och ordning på sina saker. Skriver små lister över saker man ska göra osv. Ja livet blir enklare då faktiskt. Det gör mig nog inte så mycket att vara Monica för jag tycker sjukt mycket om henne också, men hoppas jag inte går över gränsen och blir creepy bara :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar