6 mars 2008

Är rädd att jag är på väg neråt igen!! Nej nej nej!!

Nepp fan nu är det nog på väg neråt igen. Trött, dåligt med energi, svårt att hitta fokus. Inte helt katastrof dock, men fan kan ej bestämma vad jag vill i helgen. Lovat att bestämma mig ikväll. Antingen åker jag och några kompisar till mitt landställe och tar det lugnt vilket iofs är trevligt men får ej pluggat någat och jag har massa kvar att göra.


Eller så åker de till en annan kompis landställe utan mig. Jag är hemma, pluggar, tar det lugnt och tar hand om mig själv. Det låter egentligen rätt lockande. Dessutom ska min kompis (han som också känner ragget) ha korridorsfest så kanske drar dit och träffar nytt folk på lördag isf och är det tråkigt är det nära hem. Nu när jag tänker på det låter det nästan som det trevligaste förslaget. Jag vill ha lite lugn och ro i mitt liv och dessutom får jag sådan ångest och dåligt samvete när jag hela tiden ligger efter med plugget. Är jag hemma har jag chans att komma ikapp lite.


Men samtidigt så vill jag ej dissa mina vänner igen. Känns som jag tackat nej till alltför mycket de senaste veckorna, olika fester och annat eftersom jag mått dåligt och haft tillräckligt mycket med mig själv. Vill liksom inte förlora dem heller, men vill tänka på mig själv i första hand nu om jag ska lyckas må bättre. Så himla svårt allting är hela tiden. När man mår dåligt förstorar man allting till större problem också :( Imorgon ska jag till sköterskan iaf. Undrar vad han säger ska verkligen fundera igenom om jag vill börja äta SSRI eller inte. Kanske får det mig att må bättre men problemen försvinner väl inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar