18 dec. 2007

Svårt val

Drömde att mitt ex smsade mig inatt. Inte kul, men nu när jag kom ihåg det och att det var en dröm kändes det väldigt bra. Tror aldrig jag läste vad han skrev så det får jag aldrig veta. Med tanke på att jag tänker på honom rätt ofta så hade det känts för jävligt om han smsat. Att veta att båda forts drömma om nåt snart ett år efter som aldrig kan bli, nej jag vill hellre tro att han är lycklig och aldrig tänker på mig.


Har tyvärr fortf inte kommit fram till vad jag ska göra ikväll, men jag får väl först se om vi ses över huvud taget, men ja det är ju nästan bestämt iaf. Många som tycker jag borde snacka med honom iaf så vi får se vart det lutar. Känner jag mig själv bestämmer jag mig nog för att göra det, men fegar ur när det väl gäller för rädsla att förlora honom, men vi får väl se...


Känner att jag måste få tillbaka den positiva stämningen kopplat till honom. Kan inte bara se detta som ett problem liksom. Jag vill bara gå runt och le som jag brukar göra när jag tänker på honom. Det är då jag har stört chans att fånga honom. Inte när jag blir nere och bitter över att livet är orättvist.

1 kommentar:

  1. Antingen går du runt känner dig förlorad, konfunderad och fast i ditt liv. Eller så kan du säga va du känner och se vart det leder. Klart det kan gå dåligt, livet är sånt. Men du ska inte fastna som du har gjort nu, det är bara sjukt jobbigt för dig. Och det förtjänar du inte.Du har själv framstält personen som underbar och varm. Tror du inte han, om det blir ett negativt svar för dig. Klara av att fortsätta vara vänn med dig för att du har känslor?Tror att ni kan klara er igenom vilket nu än svaret blir. Men tänk på att han har sagt nej en gång tidigare, och även om anledningen är väldigt svag. Är det inte säkert att han ser saker på annat sätt. Även om det är väldigt tråkigt för er båda. Se till att han förstår att om svaret blir nej, kommer du inte gå omkring ch försöka tvinga honom, utan att du accepterar, men att du kanske kan behöva stöd från honom ett tag.Det är en svår situation då man inte ser saken i samma ljus som personen i fråga. Är ju annat inblandat än bara personkemi, och ser allt från ditt håll. Men våga satsa på dig själv. Låta han förstå va du känner, men va säker på vad du själv vill också!Tänk på att ni har olika syn på saker som sex, barn och säkert andra saker också. Är du berädd att "offra" dem, om han inte är det? Han kanske vill ha dem svaren redan då, när du ställer frågan om vad han vill.//JPs. Du har min lyckönskning! ds.

    SvaraRadera