4 dec. 2007

Svårt att få till det med en kristen

Har fått flera kommentarer på mina senaste inlägg om att jag borde satsa, visa vad jag känner och kyssa honom osv. Tror inte att alla kanske läst alla mina tidigare inlägg, men problemet är ju att jag tyvärr råkat falla för en kristen kille. Vi har pratat rätt mycket om vad han gör och inte och han hånglar inte utan känslor och utan att han vet vad han vill och sådär. Så skulle jag försöka så skulle han nog stöta bort mig tyvärr.


Han har ju sagt att han vill ha en kristen tjej, vilket inte jag är. Har försökt känna mig dissad men sen forts han på samma spår som vanligt. Känns inte som han riktigt står för det han säger utan att han brottas med känslor och förnuft. Han vet ju vad jag vill och om han inte ville det samma borde han väl försöka va lite tydligare mot mig så jag inte hoppas på nåt i onödan eller?


Hade han vart en "vanlig" kille hade jag förstås försökt kyssa honom osv, men det blir nog till att gå varsamt framåt och se till att han faller så hårt att han inte kan stå emot sina känslor utan är tvungen att bryta sina gränser/begränsningar. Jag har ju trots allt kunnat erkänna för mig att jag är kär i honom, tillräckligt kär för att kunna lägga ner mina krav på det jag vill ha. Kommer iaf träffa honom ikväll igen :D


Fram för att stå för sina känslor, leva livet och ta vara på de tillfällen när man faktiskt träffar någon man klickar med. Är det inte slöseri att låta detta gå till spillo när båda gillar varandra?

4 kommentarer:

  1. Han kanske försöker hinta till dig att han skulle vilja att de gav kristendomen en chans.. det kanske är något i din personlighet som gör att han känner att du är öppen för det. Och eftersom han troligen känner starkt för dig, så önskar han säkert att du ska hitta Gud??? Bara en tanke?

    SvaraRadera
  2. Jahaa okeej då är jag med, inte lika lätt då. Han verkar vara intresserad av dig men har hans tro som hindrar då du inte är religös. Det är synd att det skulle va det som blir en avgörande faktor :(

    SvaraRadera
  3. allt jag kan säga är att behåll honom... om du släpper honom kommer du aldrig hitta en kille som han för kom igen hur stor är chansen att hitta en sån "god guy"och jag tror verkligen inte att det är en avgörande faktor om du är kristen eller intedet kanske bara är ett plus med honomfast du kanske skulle ge kristendomen en chans, gå på några seriösa föreläsningar och till kyrkan och se vad det leder tillvem vet du kanske blir fast

    SvaraRadera
  4. Oj det var ju längesedan nu, men vi har ju pratat ut för 1,5 månad sedan och han sa att han ej kände samma sak för mig. Jag hade absolut velat ge honom en chans, men för den skull hade jag inte tänkt bli kristen. Det är ju bara att man accepterar och respekterar varandras olikheter.Problemet var ju inte han var kristen utan att jag inte var det. Problemet låg hos honom så att säga. Jag hade gärna fångat honom om jag kunde och jag har försökt, men han har ju redan bestämt sig och jag respekterar hans beslut.Jag har börjat läsa bibeln. Inte för att jag har planer på att bli kristen, men för att jag hoppades förstå honom bättre då och visa att jag verkligen är intresserad och vill få det att funka mellan oss osv, men som sagt vi har pratat ut. Det kommer aldrig hända. Jag har gett upp. Han har sina bestämda principer. Båda vill jättegärna att det ska fungera som vänner nu.

    SvaraRadera