22 dec. 2007

En god jul? Eller ångestframkallande dagar?

Ja då var allla julklapparna köpta. Blev rätt bra till slut. Har firat lilljul idag och fått massa trevliga saker :D Händer inte så mycket här så har inte så mycket kul att skriva.

Känner mest att det är jobbigt att vara hemma. Finns inget som drar mig längre. Personerna (familjen) är det i sig inget fel på, men att se hur allt förfallit sen jaag flyttade är inte kul. Får bara så dåligt samvete så det som ska bli en kurerande lugn period när man åker hem blir aldrig det längre. Utan bara ångest och dåligt samvete framkallande.

Känns som att min mamma snart kommer bli utbränd eller nåt. Sen min bror började plugga får hon definitivt ingen hjälp hemma längre och så fort jag är hemma hör jag sura miner från sambon. Tycker om honom annars men vet inte om han är bra för henne längre. Klarar inte av att höra dem bråka och också se hur mamma jobbar med allt, så när jag kommer hem blir det bara att hjälpa och fjäska allt jag kan för att göra henne glad. Det i sin tur får mig också att må dåligt av att jag flyttat och bara kan göra henne glad några ggr om året. Som det är nu vill jag dessutom inte hem och då skulle tillfällena minska ännu mer.

När jag är hos pappa känner jag bara varje gång hur jag mer och mer hamnar utanför hans liv. Känner mig inte delaktig och får aldrig reda på nåt. Jag känner mig delvis ersatt och nu är tom bilderna på mig och lillebror nedtagna och ersatta av "nya familjen". Kanske är det mitt fel och kanske borde jag göra mer åt situationen men vet inte om det hade funnits intresse från hans sida heller. Nej längtar hem gör jag tyvärr aldrig längre. Mår bara dåligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar