1 feb. 2008

En kamp omöjlig att vinna - hans kärlek

Nu känns det som att det roliga börjar gå mot sitt slut. Jag börjar mer och mer inse att loppet är kört. Att det inte spelar någon roll vad jag gör för jag kommer inte få min drömprins ändå. Och jag kan inte säga att jag gjort något fel och att jag egentligen misslyckats för han har ju fallit för mig. Det är liksom inte mitt fel så att säga.


Jag har bara insett att jag nog inte kommer kunna rubba honom. Att han är så fast i sin tro blir tyvärr hans problem. Jag hoppas bara han kommer inse sitt misstag en dag. Inte för att jag ska skratta åt honom då, men iaf. Han målar upp en bild av hur hans tjej ska vara och den är nog inte den lättaste att hitta om hon ska va kristen också, men iaf när han väl hittar den där tjejen kanske han märker att det egentligen inte var det han ville ha. Iaf säger min erfarenhet att det är just genom erfarenhet och att testa sig fram som man inser vad man vill ha hos sin partner. Är bara rädd att han kommer bli besviken.


Jag vill förstås behålla honom som kompis och sådär, men ja det känns verkligen synd att han ska sumpa detta. Vi har så sjukt mycket tillsammans. Och om det inte vore för det hade jag aldrig väntat och försökt så här länge heller. Vet bara inte när jag senast kände så här för någon. Att man verkligen klickar liksom. Det är som sagt något speciellt med honom för ja annars hade jag aldrig övervägt att bli tillsammans med en kristen.


Kanske var det en mening med att vi träffades och att jag lärde känna just honom. Antingen för min skull att jag skulle öppna mig för nya tankar även om jag nog aldrig skulle kunna bli kristen eller för honom att han skulle frestas av jävulen dvs mig ;-) Allt detta har trots allt gett mig så otroligt mycket bra. Jag har fått sväva på mina moln och bara gå runt och le och utan honom vet jag inte om jag tagit mig upp ur den svåra svacka jag var i i oktober. När jag blev kär i honom så vände liksom allt. Många fina månader och kanske går de mot sitt slut nu. Förhoppningsvis kanske jag snart får uppleva det igen med nån annan, men just nu finns det bara honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar