6 nov. 2007

Sex före äktenskapet

Har tyvärr den dåliga vanan att falla för fel killar. Antingen gillar de inte mig, bor på fel ställe eller har fel egenskaper etc.


Följande problem har uppstått. Har sedan en längre tid lärt känna en kille som jag börjat bli intresserad av. Fick efter ett litet tag reda på att han va kristen (vilket inte jag är), men tänkte att jag nog skulle kunna acceptera det eftersom jag ändå tyckte om honom. Sedan dess har jag fallit mer och mer för honom, men fick tyvärr på ett samtal på msn för 2 veckor sedan reda på att han va såpass kristen att han ej trodde på sex före äktenskapet! Vad gör man?


Ska man bara lägga ner direkt eller vad? Väldigt irriterande är det här faktiskt. Verkligen sjukt trevlig kille. Har många gemensamma intressen osv. Haft flera nattliga diskussioner om politik, tro mm. Realistiskt sätt känns det menlöst att forts hoppas på något. Man kan ju inte gärna gå in med förväntingar om att kunna omvända någon. Man kan inte heller rå för vem man faller för tyvärr så om jag lyckats falla för honom trots våra olikheter känns det ändå inte omöjligt att det samma skulle kunna hända för honom. Någon som har några bra tips eller kanske varit med om något liknande?

4 kommentarer:

  1. Fråga honom vad han tycker om sex före äktenskap. En tjejkompis till mig träffade en gång en kille som var väldigt religiös och hon såg det som sitt mission att ligga med honom trots att hans tro inte tillät/ville detta. Det var som hon sa, bara till att börja lite lätt sen gick det så gott som av sig själv, så att säga....

    SvaraRadera
  2. Jag vet att han e emot det så frågan är om det går att bearbeta, men jag tror nog det är kört. Ser det inte som mitt mission att lyckas omvända honom heller. Skulle man typ supa ner honom eller något sånt hade jag nog kännt mig mer elak och att jag skulle förstört hans liv. Isf får det ju vara hans eget val liksom. Men om man gillar någon får man ju kompromissa så det känns omöjligt att veta i förhand.

    SvaraRadera
  3. Man definitivt inte rå för vem man faller för. Se om du kan prata lite med honom, lite smått och ge det lite tid. Man måste göra ett försök i alla fall. Lycka till!7 SanningarJag har utmanat DIG! Kolli i min blogg!

    SvaraRadera
  4. Nej vet. Bara irriterande att man ska falla för fel personer. Nästa gång vill jag ha lite mer tur :P Snackar ju med honom varje dag typ så jag tänker nog försöka ta det varsamt och lära känna honom mer och se vad det leder till. Kanske något mer växer fram och visar sig från hans sida alt så blir vi bra vänner. Ska kika på utmaningen :D

    SvaraRadera