21 nov. 2007

Kristen VS icke kristen

Godmorgon på er. Uppe alldeles för tidigt idag. Vaknade av att jag drömde att klockan ringde. Tänkte att jag stängt av den och var orolig för att somna om, men låg och drog mig en stund. Då ringde klockan så tänkte jag snoozat en gång, men då ringde den för första gången. Underligt!


Träffade och snackade på msn med kristna killen igår. Känns så bra att det inte är spänt mellan oss trots allt som hänt att vi fortf kan snacka som ingenting. Börjar verkligen lära känna varandra väl och är glad att jag lärt känna honom. Samtidigt som det förstås känns frustrerande att sumpa något som hade kunnat bli så bra. Det är ju inte så ofta man hittar nån som man bara klickar sådär med. Längesen jag kände att jag fick sån kontakt med någon. Han sa mer eller mindre rakt ut härrom dan att han är rädd att falla för mig eftersom han inte borde osv. Suck. Kan inte vara lätt att va kristen. Tur man är ateist, fast hade jag vart kristen hade jag kunnat få honom.. dilemma!

4 kommentarer:

  1. Eh ...? Varför är det en omöjlighet att få honom fast du inte är kristen?

    SvaraRadera
  2. Verkar som om han tillhör nån speciell grupp där man bara får gifta sig med en likasinnad...

    SvaraRadera
  3. Läs tidigare inlägg. Han vill vara med en kristen punkt slut tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Det handlar nog mest att han har svårt att se en framtid med en icke kristen. Han vill kunna be tillsammans och kunna uppfostra ev barn kristet etc. Han ser det bara som svårt att ha så extremt motsatta åsikter vad gäller det i längden

    SvaraRadera