3 maj 2009

Ge sig in på djupt vatten eller dumpa direkt ?

Ångest! Vet verkligen inte vad jag ska eller vill göra. En del av mig säger att jag ska lägga ner detta innan jag kärar ner mig helt i nån jag ändå inte kan få. En annan del säger wtf kör på och se vad som händer! Inte ofta man träffar någon det känns så bra!


Jag är ju sådan att jag har lätt att planera alltför långt i framtiden. Eller iaf så tänker jag att om jag inte skulle kunna tänka mig ett distansförhållande så borde jag verkligen lägga ner nu. Så kan jag det? Verkligen inte vad jag är ute efter. Men kan inte släppa honom heller. Vet inte vad det är, men han är visst beroendeframkallande eller nåt!


Har addat honom på msn också och vi har suttit och snackat en stund. Inte bra! Kommer bara göra det värre för mig och ju mer vi pratar ju mer saknar jag honom och vill träffa honom mer!


Har tänkt så många ggr att jag inte ska ge mig in i något som jag vet är lönlöst från början. Det är väl en sak om man redan är ihop och den ene flyttar och det resulterar i ett distansförhållande... Dessutom har ju 3/4 av mina tidigare förhållanden vart mer eller mindre distans! Fan varför ska det kännas så bra då!?

10 kommentarer:

  1. :( Distansförhållanden suger ..

    SvaraRadera
  2. Jotack vet! Har redan haft 3 st! Och hade bestämt mig för att försöka undvika fler. Dvs att t.ex. inte påbörja något på distans, men nåt med honom får mig att vilja det iaf och det är väldigt frustrerande

    SvaraRadera
  3. det som är "bra" med att välja ett distansförhållande är att det finns alltid avståndet att "skylla på" om det börjar knaka/ kännas dåligt och man inte riktigt klarar av att göra slut pga andra, mer (kanske) känsliga orsaker.därför är det så lätt att fastna i just distansförhållanden.(enl mitt sätt att se det och utifrån egen erfarenhet.)

    SvaraRadera
  4. Har som sagt alltför mycket erfarenhet av distansförhållande redan så hur det funkar vet jag. Frågan är om man vill satsa på nåt som bara kan bli ett distansförhållande iaf. Jag menar vi kanske ses igen och det känns inte lika rätt och blir inte mer med det och då har jag oroat mig i onödan, men om det känns bra vill jag då in i det.

    SvaraRadera
  5. det kanske dyker upp någon man på hemma plan, så du får pröva på ett alldeles "vanligt" förhållande, på plats s a s.

    SvaraRadera
  6. Ha ha jo det är klart det vore min dröm, men har vart singel här 2,5 år utan att hitta nån och det verkar lite lönlöst!Längtar verkligen efter distans utan efter honom. Det bara klicka och inte ofta man känner så för nån. Därför jag funderar på o satsa iaf

    SvaraRadera
  7. om det funkar kanske du kan flytta...?!

    SvaraRadera
  8. tja..kanske det blir fjärde gången gillt nu då..dax för dig att flytta..

    SvaraRadera
  9. Jadu har inte så bra erfarenhet av mina tidigare distansförhållanden och att bara kunna träffas på helgerna. Speciellt om man börjar så blir det en rätt seg start.

    SvaraRadera
  10. Har drygt 3 år kvar på min utbildning, men han jobbar och har sin barndomsvän här nere (dvs min klasskamrat). Det löser väl sig på nåt sätt om man vill.

    SvaraRadera