4 juli 2009

Var köper man rekorderlig mango-hallon 4,5%??

När jag var nere på stan idag passade jag på att kila förbi systemet. Va så sugen på att testa nya rekorderlig sommarcider hallon-mango limited edition. Har sett reklam för 2,25 %, men hade fått för mig att det skulle finnas även 4,5%.


Väl på systemet visade det sig att de bara sålde sommarcider med jordgubb och rabarber vilket jag inte alls va intresserad av. Försökte kolla upp detta på nätet nu och enda sättet verkar vara att köpa i Tyskland!! Alt kan man nog få tag på den på barer osv eller köpa 2,25% då.


Man blir ju förbannad när svenska produkter bara säljs utomlands och inte i Sverige. Lite som med absolut vodkas 1-liters flaskor som inte heller går att köpa i Sverige. Det är ju sjukt när det gäller en svensk produkt. Nu är jag lite sur! Så det blir väl att traska ner till ica och smaka på 2,25% och se om den är god iaf.

4 kommentarer:

  1. Den är helt ljuvlig, fick den på Hot Wok en gng när jag var där och åt middag, kan varmt rekommendera! Funderar på att importera för jag vill ha!!!Kram!

    SvaraRadera
  2. MM men visst är det sjukt att en svensk produkt inte går att köpa i Sverige utan bara utomlands. wtf!

    SvaraRadera
  3. Det är tyvärr Systembolagets fel. De bestämmer vilka smaker som får tas in och vilka som resp. varumärke inte får producera. Så Sommar Cider Mango-Hallon har med stor sannolikhet ratats av Systembolaget och därför inte funnits i deras sortiment. Super surt! Utomlands är det ju varje handlare som bestämmer. Hoppas att du fick tag på Sommar Cidern på restaurang eller bar. Den var super god!

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret! Nej det gjorde jag aldrig. Har svårt att se varför systemet inte skulle vilja ta in den. Känns som en given succé och de hade ju ändå den andra sommarcidern inne. Konstigt i vart fall.

    SvaraRadera