14 juli 2009

Glidmedel - detta rekomenderas!

Det här med glidmedel kan vara lite av en djungel och många har testat men har dåliga erfarenheter av tex apotekets vanliga vattenbaserade klick. Man tar massa som bara "försvinner" och inte är nåt vidare. Det var iaf min erfarenhet tidigare tills jag fick känna på ett silikonbaserat glidmedel.


Fördelarna med silikonbaserade glidmedel är många. Det är otroligt drygt! Det kan räcka med bara några droppar och den glidiga känslan kan ändå bevaras länge. Många förväxlar silikonbaserade glidmedel med oljebaserade glidmedel som man hört att man inte kan använda tillsammans med kondom. Obs detta gäller alltså enbart oljebaserade och INTE silikonbaserade.
Silikonbaserade glidmedel bör dock inte användas tillsammans med sexleksaker i silikon.


Det finns förstås även en mängd olika silikonbaserade glidmedel att välja på, men det jag själv har heter Pjur Woman bodyglide och en 100 ml förpackning kostar runt 150-200 kr, men som sagt den kan du också ha i evigheter. Det fick jag rekomenderat av en föreläsare (sexolog) för några år sedan.


 16_m.jpg


Glidmedel rekomenderas ju framför allt vid analsex eller om tjejen inte är tillräckligt våt eller har sköra slemhinnor, men det är absolut något som alla bör ha hemma och ha till hands. Sex ska aldrig behöva göra ont.


En bonus är också att det silikonbaserade glidmedlet med fördel kan användas som massageolja om du inte har någon annan hemma. Superskönt!


Hmm i mina senaste inlägg framstår det som att jag arbetar för ett sexleksaksföretag eller något, men så är faktiskt inte fallet. Jag brinner för sex och dessutom jobbar jag ideellt som sexualupplysare så lite har jag snappat upp genom åren :P

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset..var rädd att du skulle komma med rapsolja.Det har ju blivit ett universalmedel....:O)

    SvaraRadera
  2. Rapsolja? varför inte olivolja ;-)Tack för tipset, har alltid kört med Klick....men gillar det inte. Var kan man beställa efter den, eller finns den också på apoteket?

    SvaraRadera
  3. Nej usch nej! Satsa på något riktigt istället för att ta något som ligger hemma!

    SvaraRadera
  4. Olivolja går väl iofs bra, men som sagt olja funkar inte ihop med kondomer och t.ex. vid analsex bör man alltid ha kondom för att inte bakterier ska gå upp i mannens urinrör (vilket är en vanlig orsak till urinvägsinfektion hos män).Apoteket har även dem silikonbaserade glidmedel, men jag skulle ändå rekomendera att köpa ett lyxigt silikonbaserat glidmedel. Det är en investering. Det jag tipsade om säljs bla på http://www.fetishshoppen.se/pjur-woman-bodyglide-p-3518.html?currency=SEK&language=sv&ref=5http://www.sexleksak.us/pjur-woman-bodyglide-p-715.html?from=kelkoo&ref=2http://www.lovecorner.se/product.asp?product=16〈=se&affiliate=1Men jag tror jag köpte mitt på kondomeriet i Gbg. Så antingen köper du det via nätet eller om du har någon mer välsorterad sexshop där du bor. Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Du, vi hade en sexshop här i stan, men den fick lägga ner pga alla hysteriska fördomsfulla moraltanter!Tack för länkarna, ska genast kila in och kolla runt, kan ju finnas annat som är intressant ;-)

    SvaraRadera
  6. Obs på många ställen heter samma glidmedel ErosSåg att de hade det även på Martinshop som är min favoritaffär för tillfällethttp://martinshop.se/eros_woman_--_glidmedel_%28100_ml.%29/cid/106_2755/pid/795Ska du ändå beställa där så passa på och köpa en color power bullet samtidigt som jag skrev om i tidigare inlägg. Kan verkligen rekomendera den för 79 kr!!

    SvaraRadera
  7. Men hallå, jag kör inte med rapsolja men ibland när mina specialkomponerade oljor, som min massös tillverkar tar slut(!), så tar jag faktiskt också till lite olivolja.Klick är vedervärdigt!

    SvaraRadera
  8. som sagt olivolja är väl helt ok, men skulle hellre investera i ett ordentligt bra glidmedel som är gjort för att användas som det så behöver man inte fundera om man vill använda kondom också etc.

    SvaraRadera