5 juli 2009

Nu vart jag riktigt förbannad!

Ibland kan små saker göra en jävligt arg.. Var precis ute för att gå till tvättstugan. På väg tillbaka ser jag en kvinna som precis öppnar sitt nya cigarettpaket och helt sonika bara slänger plasten på marken. Nej det var inte som att hon tappade den utan helt avsiktligt bara slänger den. Var nästan så att jag tänkte ropa "ursäkta, men vad gör du? Det där är inte ok!"


Tänker typ att människor som avsiktligt slänger skräp på marken inte borde få leva på denna jord. Själv får jag ytterst dåligt samvete om jag inte hittar en papperskorg, eller vid de få tillfällen jag slängt ett tuggumi på marken, men det är jag det...


Hur tänker man när man slänger skräp i naturen sådär?? Kan inte ni som brukar göra det förklara detta för mig. Tänk dels på naturen och sedan på hur mycket pengar det kostar att städa upp detta. Dessutom fanns en papperskorg precis där hon slängde plasten på marken. Så svårt hade det ju inte varit att gå fram till den!!??

10 kommentarer:

  1. och vem tycker dom ska plocka upp skiten efter dom?

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte, men det finns ju folk som jobbar med renhållning. Tycker bara det är lite av att slösa med statens pengar, men hon kanske tänkte att hon ville skapa mer jobb nu när arbetslösheten är hög...

    SvaraRadera
  3. visst är det märkligt...o jag som tom stoppar kapsylen i väskan eller fickan *s* när jag typ öppnat en cider eller så ute ....

    SvaraRadera
  4. Men om man säger upp renhållningsfolk då...som man säger upp folk överallt...vem ska då plocka upp efter en...titta bara på ex turkiet egypten osv o andra länder skräp överallt...

    SvaraRadera
  5. Ja det ser för jävla grisigt ut alltså. Är ju svårare om det inte finns tillräckligt många papperskorgar eller någon som tömmer dem, men man blir liksom extra sur när hon slänger något på marken precis bredvid en papperskorg!!

    SvaraRadera
  6. Jo jag vet. Jag är likadan själv. Som i veckan köpte jag en cola och kunde med ett slänga den ens i en vanlig papperskorg för jag tycker man borde panta burken (och nej inte för pengarna utan för miljön) så släpade med mig den runt på stan tills jag kunde panta den :P

    SvaraRadera
  7. Ääh, vem bryr sig om naturen? :pJag brukar visserligen slänga saker när jag har en papperskorg i närheten men ett gäng saker har ju åkt ut genom bilrutan också. Varför? För att jag helt enkelt inte bryr mig så värst mycket om naturen.

    SvaraRadera
  8. grr... som sagt såna som slänger saker i naturen borde inte få leva eftersom de ser till så att ingen annan kan leva här på jorden i framtiden

    SvaraRadera
  9. Jamen tänk om alla skulle slänga cigarettpaketsplast på marken. Fatta vilket berg det skulle bli. Många bäckar små. Blev ännu mer sporrad att banta mina burkar/flaskor när jag såg senaste panta mera reklamen om hur mycket energi man sparar.

    SvaraRadera