4 juli 2009

Rosenträdgård och syndens träd

Jag har de senaste åren tyckt att det blivit allt mer kul och spännande med trädgård, vilket kanske inte är alltför vanligt när man är 23 :P Är dessutom uppvuxen så centralt man kan bo i princip i Gbg så jag är ett riktigt stadsbarn på så vis, men mormors hus som vi numera övertagit har en stor, stor trädgård som kräver massa skötsel och det är iaf mycket av det som jag tycker är himla kul och rogivande. Det är väl ofta så med uppväxt att antingen vill man ha det samma själv i framtiden eller det motsatta. Och för mig lutar det nog åt villa i framtiden fast jag bott i lägh hela mitt liv.


Den senaste veckan har jag blivit lite besatt av rosor. Är så avundsjuk på alla andra som har så fina blommande rosor jämfört med i vår trädgård. Så ska spana runt på nätet och läsa tips och råd tänkte jag. Speciellt vackert tycker jag det är när de växer utanför och upp mot en husvägg. Gärna ett korsvirekeshus. Det hade vart mitt drömhus. Alt andra små låga hus som på den här bilden. Otroligt vackert!rosor-visby-07-1280.jpg


Och när vi ändå pratar trädgårdar och växter så är det detta lilla trädet som står mig varmt om hjärtat. Gick förbi parken där det står idag och får ett litet leende på läpparna varje gång he he. Så idag passade jag på att leta upp vårt träd och ta lite kort och skicka till sötnosen. Skrev i mitt sms om han kände igen trädet he he. Mycket trevligt hade vi mot det iaf ;-)Foto0146.jpg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar