22 juli 2009

Lever livet i norr

Nu var det längesedan jag skrev, men sedan i torsdags befinner jag mig i Norge på mitt sommarjobb och kommer inte tillbaka till Sverige förrän 17e Aug då det blir direkt resa till Sthlm och darlingen för att sedan åka vidare till Rom! :D


Allt är bra här, men tillgången till internet är tyvärr dålig och jag delar stuga med min kompis vilket gör det svårare att blogga då jag vill göra det privat.


Har tyvärr inte så mycket att skriva eftersom inte mycket hänt. Det verkar som darlingen kommer upp hit om 2 veckor. Han tycker uppenbarligen det är värt 3-4000 för att träffa mig fast jag jobbar 6-7 pass i veckan och bor i en norsk håla med en medeltemp på ca 6 grader hittills...


Har jobbat 3 pass nu och det är helt ok. Som vilket äldreboende som helst. Det är inte kul, men värt pengarna. 200 kr i timmen + ev ob på 75 kr :D Räknar med ca 40 000 efter skatt på en månads jobb här.


Annars känns det som semester och företaget jag jobbar för skämmer bort oss som galningar. Inte nog med att resa och boende är betalt. De brukar betala krogrundor och beställa in saker för flera tusen (norska kr!!), har bjudit oss på fisketur och lunch. Vi fick en del fisk så det har blivit gratis mat också :D + att vi fick lära oss att fiska och rensa/filéa vår fisk. Sjukt kul. Speciellt när det skall genomföras på diskbänken och soffbordet i vår lilla campingstuga.Naturen är vacker och i helgen skall det kanske bli 15-20 grader. Hoppas!


Nej har inget roligt att skriva, men så vet ni (som ev läser) att jag lever och har det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar