4 apr. 2010

Spännande shopping

När jag beställde min soffa för två veckor sedan blev jag lite smått charmad av en av försäljarna. Gick runt i affären för att kolla på olika tyger innan jag helt bestämde mig. Han frågade om jag behövde hjälp och jag sa att jag bara gick runt och velade lite. Med viss göteborgsk dialekt pikade han mig då "är du från Sthlm eller?". Med ett leende på läpparna kunde jag svara "nej göteborg!". "Hm samma som mig då" "Jo jag hörde väl det".


En stund senare satt jag vid kassan och funderade på ben och han frågade vilket tyg jag bestämt mig för. Han hade samma på sin soffa. Jag fick förklara att han talade med världens veligaste person varpå han svarade "det är då du behöver någon som mig som bestämmer åt dig".


Sedan frågade han mig var i Gbg jag är från. Svarade centrum och han sa jag med. "Jaha men knappast lika centralt som mig!" "Linné" Då fick jag chansen att övertrumfa honom "innanför vallgraven! Burn!" Han fick erkänna sig besegrad ;-)


Men han fick senare visa upp vilken fin skylt han gjort om deras hemkörning ;-) Lite svårt att återberätta hela konversationen men jag vart direkt intresserad när man sådär direkt kan fula sig med varandra. Eller "negga" som man kallar det i "spelet".


Ärligt talat minns jag inte mycket av hur han såg ut men har haft svårt att släppa honom. I affären var jag nog mer koncentrerad på soffan och först i efterhand tänkte jag mer på det hela. Charmig hantverkare från göteborg i rätt ålder men som bor nära mig. Nice!


Hoppas det är han som levererar soffan! Det skulle kunna bli som en dålig porrfilm om jag charmade honom hemma hos mig ;-) Drömde i veckan att jag träffade honom via en gemensam vän och då lyckades fråga om han var upptagen, vilket han förstås var. Nu var ju det bara en dröm så chansen finns kvar ;-) Han har ju iaf mitt nr och adress som står på ordern. Konstigt bara att han inte ringt ännu ;-)

5 kommentarer:

  1. raggningspotentialen menar du ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är såna där grejer som får mig att vilja ha ett mer socialt jobb! :D

    SvaraRadera
  3. Precis! :D Blir gött att köra taxi snart ;)

    SvaraRadera
  4. Ok är det hög raggningspotential där då? Ska vi åka hem till mig istället? ;-)

    SvaraRadera
  5. Haha njae riktigt så kommer det nog inte bli. Men visst är det högre än att vara instängd på ett lager med 27 gamla gubbar och 3 träskpaddor! Utan någon som helst kontakt med omvärlden!Får ju lära mig utveckla mitt sociala spel en hel del iaf! :)

    SvaraRadera