28 apr. 2010

Livet är inte det samma

Hmm idag har inte vart mycket bättre. Tror jag klarade tentan iaf. Det var ju jäkligt chill. Praktiskt liten sak bara som jag inte var direkt oroad över och heller inte pluggat till.


Kom hem och tänkte plugga, men för trött. Gjorde god lunch med pastasallad istället och sen fastnade jag i soffan/sängen och kollade på några avsnitt med cityakuten. Tror jag är skadad.


Kommit fram till att det inte är lika kul att shoppa fina grejer längre. Alltså det har ju blivit mycket shopping under våren... Men inte samma sak att sitta och kolla på fina klänningar och högklackat när man inte har någon att visa dem för.


Det är för visso alltid kul att vara snygg och få komplimanger eller vad det nu må vara. Men det är inte samma sak som förr när jag kunde skicka bild till darlingen på skor jag va sugen på osv när jag visste hur mycket han gillade högklackat. Eller när man sitter och planerar sin outfit till nästa gång man ska ses. Eller när man vill överraska med nåt sexigt. Samma med underkläder. Jag gillar sexiga underkläder, men det är inte samma sak. Man bryr sig helt enkelt inte lika mycket om det inte är för någon man älskar.


Men visst det är också alltid kul att vara het när han ser så han ska veta vad fan han går miste om. Det ska svida att bli påmind om det. Man vill ju inte framstå som en loser. Fast he he då har väl iofs de här senaste inläggen sabbat den bilden =P


God jag saknar det bara så jävla mycket! Frågan är om jag saknar det eller om jag saknar honom. Eller jo jag saknar honom också, men jag är väl en uppmärksamhetshora som behöver den där självbekräftelsen och att känna mig älskad osv.


Appropå kommentar på mitt förra inlägg om det här att kärlek är så viktigt för mig. Antar att det beror på att jag aldrig haft så nära relation med min familj och sedan under stora delen av mitt liv varit mycket ensam tills jag träffade min första pojkvän. Någon som älskade mig, brydde sig osv. Eller så beror det på att jag är en romantiker, eller på att mina föräldrar är skillda och aldrig varit speciellt kärleksfulla mot varandra innan dess.


Jag säger inte att det är hälsosamt, men jag har ägnat väldigt mycket tid åt mina pojkvänner under åren, vilket jag delvis ångrar och försöker komma ifrån. Men samtidigt som jag älskar att ha någon att skämma bort och lätt faller dit igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar