8 jan. 2009

Nån som har förslag på varför mensen blivit förlängd?

And now to something completely different.
Tror jag skrev innan att min mens vart cp denna veckan. Börjar typ bli nojig. Har ätit p-piller i snart  9 år så jag är van vid att den börjar och slutar väldigt regelbundet.
Den börja som vanligt förra tisdagen, men normalt sett brukar den va slut på söndan, men nu håller den fortf på. Må-ons så mycket så att jag t.o.m. behövt tampong och idag kommer fortf färskt blod. Har försökt ringa gyn igen men de vägrar visst att svara iaf den tiden jag hade möjlighet att ringa dem :(


Först trodde jag att d va guds hämnd för att inte jag skulle få sex. Hade ju planerat sex med grannen i tisdags när jag kom hem från landet. Så först var det liksom lite kul, men igår onsdag kom fortf rätt mycket. Vad fan är felet liksom? Vet inte om jag borde vara orolig men har aldrig vart med om detta innan.


Så tänker man typ konstig blödning... graviditet, missfall. Grejen är bara att det skulle va så sjukt ironiskt om det hänt nåt. Jag skrattar faktiskt lite åt tanken (jag är inte så seriöst orolig över detta alltså). Äter p-piller (hade förvisso en matförgiftning innan jul) och haft sex utan kondom en gång på 2 år och dessutom kom han inte i mig då. Då måste väl ändå chansen vara mikroskopisk, eller hur?


Nån som har nån annan idé vad som kan vara felet?
Man vet ju att mensen kan bli fördröjd av oro, men inte förlängd eller??


Tillägg : Har räknat på när min matförgiftning var och den var före senaste mens så den har ingen betydelse i det hela iaf. Då är risken för grav ännu mer mikroskopisk.

6 kommentarer:

  1. Det är nog bäst du kontaktar gyn. Det kanske är chokladcystor, inget farligt. Men det kan behövas skrapas.kram

    SvaraRadera
  2. Det är säkrast att du kollar upp det med en gynekolog. P-piller brukar ju minska blödningarna avsevärt, men det är inte helt otänkbart att du kan vara gravid trots att du använder p-piller. Det finns inga 100%-iga preventivmedel, så säkrast är att kombinera med ett annat skydd som t ex kondom, och då skyddas man ju samtidigt mot könssjukdomar.Lycka till!!!

    SvaraRadera
  3. Har hört talas om chokladcystor ja. Har du erfarenhet av det eller? Har för mig att jag lärt att man kan äta p-piller för att motverka dess. Borde det inte vara konstigt om jag har det då eftersom jag ätit p-piller så många år

    SvaraRadera
  4. Jo mängden har ju minskat (sen jag börja använda p-piller)men problemet nu var ju att det va så många dagar. Normalt brukar det mest va en brunaktig flytning i efter en vecka och räcka med trosskydd men igår blödde det så mycket att jag behövde tampong (alltså inte mer än det normalt gör under mens)Och som jag skrev använder jag alltid kondom annars för att skydda mig mot annat, men eftersom jag visste att denna killen va safe så hoppade jag kondom en gång. Det kan knappast va så stor risk för grav.

    SvaraRadera
  5. Yees! :D Tack för hatet! Alltid uppskattat i min blogg!Du har så jävla rätt angående julmusiken, så totalt värdelös är den! Vet kanske vilken du menar med Tommy Körberg, men kan det inte vara så att du tycker den e ok bara för att den inte spelas lika ofta som resten? Om det är den jag tänker på så hör man den inte varje dag även fast det är december. Men kräkframkallande jultechnomusik är ju det jag vill ha, förstå vilken hämnd det skulle vara! :D Alla skulle hata den, alla skulle få känna mina(våra) känslor!! Hmm ... ja mensen kan jag ju inte direkt svara på ;p

    SvaraRadera
  6. Ja men det är ju skönt att man kan skriva av sig utan att känna sig hemsk och jävlig :P Den är med på en del julskivor faktiskt, men för mig handlar det inte så mycket om att de spelas för mycket utan mer vilken typ av musik det är. Jag hade inte haft lika mycket emot det om de spelat vacker och stämningsfull julmusik. Inte komersiellt slisk!Jo folk kanske skulle hata den, men ännu värre tänk om folk skulle tycka om det med (de har ju dålig smak) och så skulle vi stå ut med nåt ännu värre ;-)Ha ha nej jag räknar inte med att nån (speciellt inte en kille) ska ha svar på den frågan. Då jag själv är ideell sexualupplysare och med stud så borde ju jag om nån veta själv.

    SvaraRadera