19 jan. 2009

Blä nu vill jag bli frisk!

Blä fortf sjuk! Tog en ipren vid typ 19 igår och när jag la mig hade jag bara 37,2 till följd av tabletten. Vakna inatt kl 4 och tänkte att jag minsann skulle ta tempen då när effekten av iprenen borde gått ut. 38,8 C hade jag då! Usch o tvi! Tog en ny ipren och somnade om. Nu när jag vakna vid 10 hade jag baa 37,1 så effekten av iprenen från inatt verka sitta i.


Så det blir nog inte att gå utanför hemmet idag. Ska försöka ta en dusch nu. Känner mig sjukt skabbig. Har inte duschat sedan fredag kväll. De övriga i korridoren tycker jag borde sitta i karantän he he.


Jag är inte van vid sånt här. Har inte haft feber på typ 10 år. Men man får tänka på att det finns många som har det värre. Jag blir aldrig sjuk med sånt här utan vanligtvis av kroniska inflammationer o sån skit och jag säger bara att jag tar hellre vinterkräksjuka och influensa nån gång då och då än att drabbas av kroniska sjukdomar som man får lida av i flera år. Men när jag nu redan har kronisk skit kan jag väl få slippa detta också!

3 kommentarer:

  1. Vännen hoppas du piggar på dig snart..själv har jag svettats som en gris inatt?? Fattar inte varför,lakanet alldelse blött! usch...Hopp in i duschen med dig nu :-)

    SvaraRadera
  2. tack det hoppas jag med!ojdå varför detta svettande. svettigt sex? är du också sjuk? eller syndiga drömmar ;-) ?Nu känner jag mig lite fräschare när jag tittar mig själv i spegeln iaf. Det är ju alltid nåt. Även om jag bara går omkring här och svettas, nyser och hostar. Uttråkad!

    SvaraRadera