25 jan. 2010

Spelar ingen roll så länge det inte är rätt

Ooops vad tiden går fort. Helt plötsligt var klockan läggdags och jag som planerat en sen middag eftersom jag åt "frukost" vid 16-tiden :P Nåja jag överlever nog trots att jag bara ätit några knäckebröd he he..


Riktigt lyckad kväll vart det igår iaf. Jag fick ju arrangera 80-tals fest åt min kompis. Båda var glada. Hon för att jag ordnade fest när hon har så mycket i sitt privatliv och jag var glad för att jag fick vara festfixare som jag älskar :D


Lyckades få ihop en riktigt nice outfit. Tanken va ju att man skulle se 80-talsful ut, men jag tyckte jag vart skithet istället hihi. Svarta lack/latextights, stor lång knallrosa t-shirt och en kritstrecksrandig svart sammetskavaj över. Nedtill låga rosa metallic sandaletter med snörning. Håret var ju en jävla utmaning. Trots mängder av spray mousse och tupering tenderade det att falla ihop under kvällen. Sista touchen var mina långa strassörhängen. Kanske inte så 80-tal men det var vad jag hittade som passade.


Jag var där tidigt och ordnade lite med musik och vi plockade ut kläder och jag fick börja fixa i ordning lite med tårtan jag planerat. Marängbottnar med chokladtryffel och hallongrädde. Snabbt smidigt och gott vart det. Innan gästerna kom beställde vi hem kebabpizza. Satt fint!


Vi blev väl bara en 10 st, men allt var ju med så kort varsel så det var jag och hon och hennes närmsta killpolare typ och iaf hälften var ju utklädda och sådär. Eftersom hon och alla hennes vänner typ är gamla ravare så vart det elektroklubb på kvällen. Ha ha inget jag lyssnar på direkt, men helt ok. Fick massa såna där självlysande armband och dansade non stop i 3 h typ :P Ha ha så kul bara när de andra kom fram och sa nåt om att det var en bra låt.. vadå låt?! Allt lät ju typ exakt likadant ha ha..


Speciellt en av vännerna var ju väldigt snäll och försökte förklara massa för mig hur musiken funkade etc.. Men till slut vart han lite för på så jag fick försöka dra mig undan, vilket inte är superlätt när det ändå är någon som vart jättetrevlig mot en hela kvällen. Kände bara att jag absolut inte var intresserad av nåt ragg oavsett vem det var.


Hela stämningen blev till slut rätt jobbig för mig. Försöka bli av med massa killar ha ha ok nu överdriver jag lite.. men iaf blev ledsen när jag insåg att det inte spelade någon roll vem fan det var som hade kommit fram och att jag inte blivit gladare av att 100 pers försökte stöta på mig när det inte var Rätt person... Fick kämpa för att få bort tårarna.

4 kommentarer:

  1. Temafester är alltid kul, nästan oavsett tema ;)Surt att kvällen slutade som den gjorde bara. Förstår känslan. Det är hemskt när man har haft en heltrevlig kväll, som hade kunnat sluta på ett ännu trevligare sätt, men istället försvinner glädjen =/Hoppas det är bättre idag!

    SvaraRadera
  2. Nu ska vi inte börja klaga på elektronisk musik här va! :pTråkigt att du fick den känslan iaf..

    SvaraRadera
  3. Ibland är tankarna svårare att förtränga än annars, men sammantaget var det ändå en trevlig kväll. Förutom att jag tänkte för mycket på honom och hade så satans ont i huvet :P

    SvaraRadera
  4. Ah visste nån skulle ta illa vid sig, men ja inte riktigt min grej iaf. Jag är ju ändå allätare, men nu har jag ju gett det en chans iaf. Är nog mer för komersiell techno och sånt, innehållandes några ord eller så.

    SvaraRadera