20 jan. 2010

The end of an era you might say

Inatt blev det spikat. Jag fick lägenheten jag ville ha :D Idag är jag helt utmattad av de senaste dagarnas väntande, nervositet etc som gjort att jag sovit dåligt på nätterna.


Var ute igår em och letade present till min granne som flyttade idag och i samma veva passade jag på att titta på en del möbler. Provade massa härliga och snygga soffor på bolagret bla. Men får nog vänta lite tills jag vet mer exakt mått på vad jag skulle kunna få plats med. Jag har ju redan en soffa, men nu vill jag bara ha allt nytt och snyggt!! Nedan är två av de modellerna som var mest aktuella storleksmässigt.


soffaebba.jpgsoffastina.jpg


Har spanat in diverse grejer på ikea där jag har en lång inköpslista. Bla har jag kollat på matsalsstolar där, men de jag gillade bäst kostar 800 kr/st och igår på Jysk hittade jag andra som också var fina för 150 kr/st. Så jag bestämde mig att det var mer rimligt att köpa dem... 3200 vs 600 liksom. Men stolarna på jysk var på rea så jag var lite rädd att de skulle ta slut. Så nu har jag varit iväg och köpt dem :D


Mina vänner tycker jag är galen som börjar handla över en månad i förväg innan flytten... Ahhh men har jag planerat någonting och det sedan skiter sig så blir jag så frustrerad när man ska tänka om. Nu har jag liksom ställt in mig på de där stolarna :P Fick de sista som fanns kvar :D och bild finns nedan.


stol.jpg

2 kommentarer:

  1. Första soffan ser nästan precis ut som min, fast jag har en 2sits då :)Jävligt kul att du fick lägenheten! Kommer det upp bilder när den är färdiginredd? :)

    SvaraRadera
  2. tackar! jo det kanske jag kan ordna... men det blir ju först om två månader. Flyttar ju 1 mars.

    SvaraRadera