17 jan. 2010

Fysisk hälsa på nedgång =(

Min hälsa har inte varit på topp de senaste dagarna. Torsdags förmiddagen var avsedd att dona med en redovisning jag skulle ha på eftermiddagen. Men när jag låg kvar och drog mig i sängen kände jag hur det högg till i magen.. långt ner mot ljumsken.. Gick på toa, men det blev bara värre och till slut så illa att jag inte kunde gå upprätt. Så förmiddagen spenderades i sängen och fick komma till redovisningen mindre förberedd, men det gick ju bra. Smärtan gick över efter nån timme och sedan hade jag bara känningar när jag rörde för mycket på mig..


Igår vaknade jag med huvudvärk som jag kände av så fort jag rörde på skallen. Tänkte att det berodde på alkoholen i fredags.. Konstigt. Jag som aldrig blir bakis. Ångest! Tänkte att det kommer nu bara för att jag precis fyllt 24. Åldersnoja.. Så igår blev sängläge och skidor på tv innan vännen kom hit och åt pizza och kollade film med mig.


Idag vaknade jag dock med samma huvudvärk och kunde skicka triumferande sms till vännerna att jag minsann inte varit bakis utan det var något annat. Började slå på nätet och kom fram till att jag nog har lite bihåleinflammation. Är ändå inte så förkyld, har ingen feber eller jättestark huvudvärk så länge jag sitter still. Skulle egentligen på en kompis examen idag, men bestämde mig för att stanna hemma och kurera mig istället och kolla på ännu mer skidor :D


Försökte skölja näsan med ljummet vatten. Vidrigt! Tog en petflaska med ljummet vatten, gick in i duschen och försökte få ner skiten i näsan... Kändes som en jävla kallsup, men kanske hjälpte det lite. Sedan har det blivit nässpray (som jag hatar) och ipren..


Imorn är det iaf skola. Upprop. Spännande med ny termin, men tror den kommer vara rätt lugn.. Vilket i sig gör mig bitter när jag inser hur mycket mer tid jag hade kunnat ha för darlingen nu...om det inte vore för att jag inte längre har honom :(

1 kommentar: