30 mars 2009

Breaking Dawn - bra, men samtidigt en besvikelse (twilight)

Läste ut Breaking Dawn igår och har nu lite twilightabstinens för nu är allt slut. Sista boken läste jag trots allt inte så snabbt som de andra. Tyckte lite att spänningen dog när allt bara gick bra och var lyckligt. Vilket iofs var romantiskt och trevligt, men jag tycker nog fortf första boken är bäst när det fanns mer spänning i luften mellan Bella och Edward och när han slets mellan sin vilja och logik.


Jag tycker Edward blev lite för mesig i de sista böckerna. Det som väcktes inom en som läsare i första boken försvann senare. Såg precis om filmen igen och tycker den blir bättre och bättre, men man ska nog ha läst boken för att hänga med i mindre detaljer och sånt iaf. Insåg att jag saknar den där spänningen och lusten som fanns i första boken. Den som fick en att själv bli "kär" i Edward och vilja ha honom och som också följer med in i filmen där man tycker han är grymt het. Personligen beror det inte på hans utseende som jag i sig inte är så intresserad av utan av hans person som man i böckerna blir helt förhäxad av.  


Ser fram emot nästa film nu iaf. Så har man något att längta efter :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar