5 mars 2009

Sommarjobb i Norge?

0 visningar senaste dygnet. Det var ju deprimerande :P Men har varit dålig att skriva senaste tiden och inte haft så mycket att skriva heller. För det händer liksom inte så mycket. Har börjat plugga igen efter flera månader med mer praktiska moment skulle man väl kunna säga. Så det är med blandade känslor, man har ändå blivit lite pepp på att läsa igen och än så länge är det långt kvar till tenta och sånt.


Sitter och söker sommarjobb i Norge. Har bestämt mig för det. Sommarjobb är för mig alltid ett stort ångestmoment och något nödvändigt ont. Förra sommaren blev det inget och det var ju underbart. I år satsar jag på att jobba kort och intensivt och dra in mycket pengar. Så jag får vara ledig lite också. Antar att det blir typ äldreboende. Är egentligen inte sugen på det, men med lönen man får i Norge känns det värt det. Skulle inte göra det i Sverige igen.


Antagligen blir det resa med familjen efter tentorna i början av Juni. Vet ej var ännu, men kanske tågluff i östeuropa eller nåt, vi får se.
Det är ångest med sommar att inte veta vad som händer och inte ha så mycket att se fram emot. Alla vänner som åker hem till sitt. Har så svårt att veta vart jag vill. Här är det stendött på sommaren och min hemstad vill jag inte till. Finns inget som drar mig dit och vill helst inte jobba i nån kompis hemstad då känner man sig mer som ett påhäng så därför blir det Norge. Ja lönen spelar förstås också roll.

4 kommentarer:

  1. Hehe, det är bloglovins fel!Man kollar ju alltid så fort det har kommit ett nytt inlägg ;)

    SvaraRadera
  2. Jo fast idag verkar d som alla på AB-bloggen har 0 läsare så det är nog fel på mätarna också..

    SvaraRadera
  3. Har du tänkt sommarjobb i Oslo eller? Själv så jobbar jag i Stavanger.

    SvaraRadera
  4. Nej det blev i Hammerfest faktiskt

    SvaraRadera