24 mars 2009

Journalistisk bullshit! Fan vad mycket lögner som skrivs!

Ibland blir man lite rädd när man inser hur mycket skit som skrivs och som man inte inser bara är rena lögner som skrivs för att tjäna pengar etc.


I vintras läste jag på vinterstudiobloggens hemsida om deras version av en "otäck bilkrasch" som hade resulterat i en söndrig framlyckta och att de blev en timme försenade medan aftonbladets version lät 100 ggr mer dramatisk. http://vinterstudion.wordpress.com/2009/02/18/sanningen-om-var-otacka-olycka/


Det samma inser jag idag när jag läser om hur studenter står på kö för att bo i en nykter och drogfri korridor. http://www.aftonbladet.se/temahogskola/article4714846.ab Det lustiga är nämligen att jag för drygt en månad sedan läste det motsatta. http://www.lundagard.se/2009/01/23/svart-att-fa-nykter-korridor-full/ Att flera platser i korridoren stått tomma en hel termin trots den enorma bostadsbristen det varit i Lund under hösten.


Att folk står på kö nu kanske beror på att folk fått upp ögonen för korridoren, men tror isf det mer beror på att de hittat nånstans att bo än att de verkligen vill ha ett alkoholfritt boende.

1 kommentar:

  1. Vadå lögner? Jag har en kompis som bor nere i Lund och pluggar. Hon står i kö för ett rum i en nykter korridor, eftersom hon tycker att de supande studenterna är töntiga och infantila i sina ovaraller och med sina öl. Så vitt jag vet så stämmer alltså Aftonbladets artikel. Journalistiska lögner eller bloggare som inte vet vad de snackar om?

    SvaraRadera