19 mars 2009

Usch vad jag är ynklig nu - behöver lite uppmuntrande ord!!

Shit vad jag är ynklig nu alltså. Har typ aldrig vart så här sjuk. Brukar aldrig få feber och olika infektionssjukdomar. Brukar mer få alla jävla kroniska inflammatoriska sjukdomar och har så vitt jag vet aldrig haft halsfluss, influensa, vinterkräksjuka etc. Nu i år har jag fått feber två ggr. Innan dess var det ca 10 år sedan jag hade feber!


Vakna i tisdags med en jättestor svullen lymfkörtel på halsen, men inga andra problem så jag bestämde bara att hoppa över eftermiddagens träningspass. På kvällen började jag känna mig yr och svimfärdig och när jag kom hem på kvällen tog jag tempen... 38,5. Tog en ipren och la mig, Onsdagen flöt på rätt bra i skolan med ipren som sänkte febern och börja få lite känningar i halsen.


Så igår kväll tog jag en lampa och kolla mig själv i halsen och inser att jag fått beläggningar på tonsillerna och diagnosen va klar. Halsfluss! Så ringde jourläkaren, men de hade ingen jourtid under kvällen utan fick tid till vårdcentralen idag istället. Under kvällen blev febern värre och tog en ipren, men denna gången hjälpte det inte längre. Hade frossa och 39,8 när jag la mig igår kväll. Har aldrig haft så hög feber så vitt jag kan minnas.


Vänta hela dagen idag för att komma dit så jag kunde få antibiotika. Tyvärr var snabbprovet negativt så det verkar vara virusorsakat. Får vänta över helgen och hoppas det går över. Annars får jag ta prover för körtelfeber i början av nästa vecka. Fy fan va segt. Trodde inte man kunde få det när man va 23 och är det det så kan jag ha feber i flera veckor och va trött i flera månader. Fy fan! Har verkligen inte tid med det.


Tycker bara synd om mig själv nu. Hade tänkt och plugga massa denna veckan så får man den här skiten. Skulle till landet och jobba i trädgården i helgen och träffa familjen, men nu vet jag inte hur det blir med det heller. Fan! Dissad, mens och halsfluss på samma gång. Livet är orättvist! Jag vill ha lite mer tur i livet nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar