5 apr. 2009

Den perfekta mannen

Nu borde jag plugga, men som med alla andra tråkiga saker är det lättare att börja göra något annat. Just nu sitter jag lite och drömmer mig bort och längtar efter någon att krama och pussa på. Ser ett par här mitt emot som står och hånglar och tycker det är lite orättvist att inte jag kan få va lyckligt kär igen.. snart! Vill inte bli desperat och kär i kärleken för då kommer det sluta med att man fastnar i ett förhållande med någon som man egentligen inte alls passar ihop med bara för det är så mysigt att ha nån att gosa med.


Och vad är egentligen viktigt? Alltså vilka egenskaper letar jag efter. Hade typ denna diskussionen med en killkompis förra helgen.


- Utseendemässigt har jag kommit fram till att håret är något av det viktigaste för mig. Vill ha nåt att rufsa i så generellt sett går rakat och för långt hår bort och sedan är lockigt hår inte nåt för mig heller. Hårfärgen tror jag spelar mindre roll, men generellt sett föredrar jag lite mörkare. Allt backslickliknande etc funkar inte för mig.
- Kroppsmässigt ska han va normallång typ 1.80 och ganska normalbyggd. Inte spinkig och inte för muskulös men gärna lite bredare upptill.
- Klädstil är ju rätt viktigt också och själv är jag svag för t-shirt och jeans. Vill inte ha nåt brattigt eller någon som är uppenbart alltför märkesfixerad. Det tycker jag mest är avtändande om man väljer märke framför vad man tycker är snyggt liksom. Gärna lite åt snowboardhållet med quiksilver etc. V-ringade t-shirts och tighta jeans går bort.
- Humor är sjukt viktigt. Han ska kunna driva med sig själv och ha självdistans. Ordvitsar etc går fetbort och han får inte heller va för PK när det kommer till humor, det är roligt med sjuka skämt.
- Han ska va seriös utan att vara för seriös. Dvs man ska kunna ha vettiga diskussioner etc men det får inte heller bli tråkigt. Jag vill inte sitta och diskutera politik hela nätterna, men han måste kunna ha lite åsikter i viktigare frågor.
- I ett förhållande skall han va seriös utan att vara tofflig. Dvs att jag ska kunna veta vart jag har honom, men det får inte bli för mycket heller så att jag får känslan av att han skulle stanna vad jag än gjorde mot honom. Det får inte bli för tråkigt och slentrian och bara gulligull hela tiden. Det pallar jag inte.
- I sängen ska han va nyfiken och lyhörd och inte för mesig. Han ska kunna tåla att jag kan va dominant men vill inte ha nåt mesigt mähä heller. Inte för mycket vaniljsex liksom. Det är viktigt att man kan ha roligt och är avslappnade med varandra. Han ska också vilja exprimentera sexuellt och inte vara alltför romantisk under sexet. Men det kan gärna varieras med mysigare sex och mer hård påsättning :P
- Intressen är kanske inte det viktigaste, men det är roligt om han gillar att laga mat, tv-spel och sportintresserad till en viss gräns då vill säga :P
- Grundläggande värderingar tror jag är rätt viktigt att man har gemensamt till skillnad från mycket annat. Jag vill att han ska va ateist som mig och ligga lite till vänster politiskt sett iaf inte moderat liksom.


Nu tror jag att jag fått med det viktigaste. Frågan är om denna killen finns eller om jag är för kräsen :P

63 kommentarer:

  1. Fan! Ja fick bara ungefär hälften rätt :(

    SvaraRadera
  2. Ajdå! Vad var det som inte stämde då? Vad var det som inte gjorde dig till min drömkille? ;-)

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha, lycka till!!!

    SvaraRadera
  4. Tack!Men för att veta vad man inte vill ha måste man ju veta vad man letar efter. Den perfekta mannen finns nog inte, men det är bra att veta vad man strävar efter. Vissa saker är ju viktigare än andra att de stämmer in.

    SvaraRadera
  5. låter lite som mig fast jag är otillgänglig=)brunt hår, inte rakat inte långt, sportintresserad, kan diskutera det mesta på djupet, skämtar en hel del fast är seriös, jag är väldigt principfast, jag brukar oftast ha jeans fast jag brukar byta stil lite då och då med tröjor, ibland har jag t-shirtar på en långärmad t-shirt, tycker det ser häftigt ut=)

    SvaraRadera
  6. He he ok illa :P Men det verkar ju mest vara de yttre aspekterna då. Egentligen skulle jag kunna göra listan dubbel så lång. Får skriva till saker när jag kommer på dem. Känns som de flesta passar in om de har rätt utseende ha ha och det är ju inte utseendet som är det viktigaste.

    SvaraRadera
  7. de inre aspekterna vet jag ju inte, och jag vet inte vilka man ska nämna=)

    SvaraRadera
  8. men en del av de sakerna för hur jag vill att han ska vara som person står väl med på listan ändå...

    SvaraRadera
  9. I´m not your man.//Fredrik

    SvaraRadera
  10. politiskt har jag varit aktiv på vänstersidan, jag brukar vara tydligt, skämta en del, men ändå vara allvarlig när det krävs, jag är inte den typen som säger helt fel saker i helt fel sammanhang, jag verkar ibland vara socialt borta, men har egentligen full koll=)

    SvaraRadera
  11. He he ok bra då vet vi det :P

    SvaraRadera
  12. He he ok. Jo mer jag försöker konkretisera i ord vad jag vill ha, desto svårare inser jag att det är. För någon som verkar perfekt på pappret kanske inte är det i verkligheten. Det är alltid nåt extra som ska till, lite kemi..det där som inte går att sätta fingret på.

    SvaraRadera
  13. *hehe* Kanske inte ska ta för mycket cred. Men känns ju som om du bygger stor del av ditt resonemang på va du fick ut av "oss".Va ju ett tag sedan, men känner igen mycket ;)

    SvaraRadera
  14. Haha det som inte gjorde mig till din drömkille var ...Well, håret klarar jag nog. Har iofs haft rakat men spar ut det till en "normal" frilla nu :DKroppsmässigt är jag för smal så det går bort :(Klädstil vet jag inte riktigt. Jag kör väl oftast jeans och skjorta, det tycker jag är snyggt!Haha humor, att kunna driva med själv och inte vara kräsen för sjuka skämt. Där är jag tamejfan din drömman isf :DVettiga diskussioner och sånt är inget problem. Kommunikationen i ett förhållande är det som jag anser viktigast så :) Tyvärr så faller jag nog bort på toffel-grejen :D Brukar bli lite för tofflig, men säger å andra sidan ifrån om jag blir arg.I sängen är jag lyhörd, nyfiken och öppen.Intressen klarar jag mig oxå på, garanterat :D Det är väl maten som är lite osäker men det är ju alltid roligare när man är fler än 1 så.Ateist är jag absolut, och jobbar väl med fackliga frågor så då borde jag iaf inte vara någon moderat :DHaha det här var skitkul att sitta och jämföra sig själv med ju. Måste hitta fler mallar och ser hur mkt jag stämmer in :D

    SvaraRadera
  15. Tycker det känns märkligt att du vill ha nån som är lite vänster, inte alls så jag uppfattat dig, dessutom har du sagt att du är mer höger än vänster! Hur som helst är ju vänstermänniskor jävligt blåsta i största allmänhet...bästa för dig tror jag vore någon som inte har politiska värderingar alls ;) vidare så är jag helt övertygad om att du inte kommer att hitta "Mr. right" medas du pluggar, mitt tips...lägg ner dom planerna och ha så kul du kan innan du blir "vuxen"!

    SvaraRadera
  16. tada! Jag är perfekt! kan jag använda detta som bevis?

    SvaraRadera
  17. Du menar det jag kom fram till att jag inte ville ha genom att va tillsammans med dig ;-)

    SvaraRadera
  18. He he vad kul att jag kunde roa dig :PMen om det är kroppen och klädstilen det faller på är det ju inte så farligt. Vissa saker på listan är ju viktigare att de stämmer. Sjuk humor låter t.ex. bra. Tofflighet är viktigt och det finns ju alltid grader av det hela. Sammantaget var det väl inte så illa :P

    SvaraRadera
  19. Ha ha ha nej det har jag aldrig sagt. Jag är miljöpartist och tidigare medlem i ung vänster :P Så nejdu en blåing e jag inte!Ja det finns många korkade vänstermänniskor men säkert många korkade högermänniskor med och bara för att mina ideal går lite åt vänster så betyder det verkligen inte att jag sympatiserar med allt som vänsterpartiet tycker. Snarare tvärtom. Tycker de blivit mer extrema sedan Lars Ohly tog över. Vi får väl se hur det går med allt, men lite mål kan man väl få ha.

    SvaraRadera
  20. Det är ju jag jue, fast utom en grej då. Jag är skitråkig o saknar helt humor, hmmm...hahaha!!:D...och sen ska jag klippa mig imorgon, så det kan bli kort, hmmm(igen)...hihi!:)Ha det Marion O!:)))*ler*

    SvaraRadera
  21. Ha ha ha låter bra, men jag tror det inte förrän jag ser det. Att du är den perfekta mannen alltså :P

    SvaraRadera
  22. Ha ha ha nja det är väl upp till mig att avgöra om du uppfyller kriterierna eller ej. Att bara tro på ditt ord vore lite väl naivt. Sedan kanske vi har olika åsikter om specifikationer för de olika punkterna :P

    SvaraRadera
  23. Haha, måste du se mig också, vilka krav liksom, hmmm?! Hahaha!!:DMen kika bara här; http://blogg.aftonbla......du kan säga vad du vill till mig, men ändå så håller jag bara tyst o flirtar vidare. Med andra ord så är jag = Den prefekta mannen, hihi!:)*ler*:P

    SvaraRadera
  24. Mena iofs inte att jag skulle undersöka dig utseendemässigt utan mer att jag inte kan bekräfta att du e rolig, icke tofflig etc utan att ha upplevt det själv :P

    SvaraRadera
  25. Ahaaa, då förstår jaaag, hihiii!:)*ler*Jamen det är nog det minsta problemet liksom, men lik förbannat så vet ju inte du det ändå!Pratade just om tofflighet idag med min pappa(ang att nån var toffel som vi känner) o jag sa att jag aldrig i livet skulle sänka mig så "lågt", för det tycker jag är sååå beee liksom. Man måste ju ha en man i huset också, när man är i ett förhållande eller hur, haha!:D*ler*

    SvaraRadera
  26. Ja du ser mitt problem ;-)Ok jadu det finns alltid gränser. Lite tofflighet e väl ok, speciellt i början av ett förhållande. Men jag vill bara inte ta honom för given även om det fortf är viktigt att jag kan lita på honom. Det kan faktiskt vara två olika saker.

    SvaraRadera
  27. haha, men jag tänkte bara använda detta som bevis på alla tvivlare att jag faktiskt är perfekt och lämna din specifikation som recension. Passar fint i min CV: jag är den perfekta mannen, titta själva här ...:PAlla de fysiska och visuella attributen är enkelt att se att jag har, man kan efter ha samtalat i tio minuter inse att intresse och värderingar är samma som du beskriver.Det är lite svårare att förklara i en arbetsintervjuv eller liknande situation hur man är i sängen, hur man är i ett förhållande...- släck lampan och ge mig 10 minuter!lite svårt att säga i en sådan situation för att bevisa att man ens är i närheten av de andra kriterierna :P well, only one way to find out som man säger.

    SvaraRadera
  28. Ha ha jamen klart du får använda den i ditt CV. Sedan får ju arbetsgivaren bedöma om min lista är bra eller dålig och om du uppfyller kriterierna :P Man kan fortf tolka saker olika. Jag vet ju själv vad jag menar när jag ser det. Ex de perfekta armarna och överkroppen och håret vad gäller utseendet då. 10 min kan ge en försmak av personlighet och sexet ja, men det är ändå lite för kort tid för att kunna göra en fullständig bedömning ;-) Och he he varför ska jag släcka lampan innan vi har sex? E det så illa? Man behöver ge den andra en ordentlig chans kanske, men samtidigt är det ofta något som direkt klickar eller inte klickar. Om det finns en attraktion där eller inte. Men ibland kanske man dömer ut någon för fort.

    SvaraRadera
  29. haha, lampan var för min skull. ska man förklara för en arbetsgivare att man är den perfekta mannen och refererar till din lista, så är nog chansen att det är en attraktiv kvinna som intervjuvar en minimal. säkert en pigg 60-åring med åldersdiabetes och tunnhårheten lyser igenom på hjässan. Dock, man ska väl prova allt minst två gånger, säger uttrycket... :Pdu har min mail, skicka din så kan jag övertyga dig att jag är perfekt enligt din lista. så får jag en chans att visa att jag inte är endå totalt perfekt =)

    SvaraRadera
  30. Ja, nu har ju jag inte sett Bowling for Columbine, men jag får ta och göra det!Ja jag såg också den där artikeln om våldtäktstrosan. Jag fattar fan inte vart den här världen är påväg ibland. Fattar inte folk att när någon tar fram en sån där produkt då är det nånting som är jäävligt fel!?

    SvaraRadera
  31. Haha, kolla in den här förresten :D Visst att din blogg är sexinspirerad men det här var väl fan att ta i? :Dhttp://img18.imagesha...

    SvaraRadera
  32. Ja men den är väldigt bra faktiskt. Såg den för ett tag sedan. Mycket tänkvärd.Ha ha ha det va faktiskt rätt kul :P

    SvaraRadera
  33. I'm your soulmate!Oj vad perfekta vi skulle vara för varandra, inte bara jag för dig utan även du för mig! ... Men... äh... vari ligger spänningen isåfall? ;)Vi hade något fint tillsammans här i ungefär 40 sekunder men någonstans måste man väl ibland helt enkelt skiljas åt med ;)Lycka till med letandet i alla fall =)

    SvaraRadera
  34. Ja men det låter ju perfekt! Synd att vi bara fick 40 sek tillsammans då! :P Tackar! Letandet forts...

    SvaraRadera
  35. Du skriver inget om ålder ? Men antar att 40 är för gammalt *ASG*Annars fick jag många pluspoäng *L*

    SvaraRadera
  36. Ja tyvärr är det nog lite mycket.Vill gärna ha någon som är äldre än mig (23 år) så nånstans mellan 23-27 tänker jag mig

    SvaraRadera
  37. Nytändning:Och 23 är ju på tok för ungt för dig, eller hur?;-D

    SvaraRadera
  38. Ha he en kille har väl aldrig tackat nej till lite lammkött

    SvaraRadera
  39. Jag är fortf tveksam...

    SvaraRadera
  40. Nej, inte en kille, men en man som inte jagar livet ur sig för att känna sig odödlig kanske, haha!

    SvaraRadera
  41. Mumlans Ränder:Ja egentligen är det nog det. Men sen finns det mogna 23-åringar oxå. Och ålder är faktiskt bara en siffra.Men om jag söker så är det nog i min egen ålder + - några år.

    SvaraRadera
  42. Det låter vettigt iaf när det gäller något mer seriöst, men sex med en 23åring hade du väl inte tackat nej till(vill inte känna sig besegrad)

    SvaraRadera
  43. Det finns alla dess sorter i vår herres hage. Jag minns själv med lätta klökningar de 40-åringar som stötte på en när man var 25 (Och självklart skojade jag med Nytändning. Det var inget allvarligt menat där alls)Det är nåt desperat och oattraktivt med medelålders människor som jagar lammkött.

    SvaraRadera
  44. kan bara hålla med, men skillnaden är väl att jaga och att råka stöta på. Blir man kär så blir man, men att aktivt jaga lammkött som du beskriver är rätt läskigt

    SvaraRadera
  45. Hur är du själv då? haha

    SvaraRadera
  46. Nytändning:Ålder är bara en siffra tills man börjar leta lammkött, haha!Jag har hört och läst det så många gånger. konstigt nog är det mest män med unga fruar som säger det. Inte män med jämgamla eller äldre fruar. Så är det bara en siffra egentligen, eller ett sätt att känna sig ung själv?Själv har jag varit tillsammans med både yngre och äldre. den äldsta var 19 år äldre än mig, och han var fan gubbig. Somnade i soffan vid 9 och sånt.Mannen jag är med nu är 9 år äldre och han var tveksam i början till att jag var så ung, men det har visat sig fungera finfint:)

    SvaraRadera
  47. Marion O:Exakt:)Man väljer inte vem man blir attraherad av, eller kär i.Jag känner bara kväljningar inför människor som sätter en ung fru eller man som högsta kriterie.Då visar de varken respekt för sig själv eller sin partner.

    SvaraRadera
  48. Den perfekta kvinnan förstås :PLäs i min blogg så får du väl se

    SvaraRadera
  49. Jag har mest svårt att se en framtid med någon som är betydligt yngre eller äldre än en själv. Man har ju rätt olika prioriteringar i livet. T.ex. vad gäller barn och sånt.

    SvaraRadera
  50. Marion O:Absolut..Och när man sedan blir ännu äldre. Vill man ha en livkamrat och älskare, eller vill man vara sjuksköterska i hemmet liksom?Sedan är det ju roligt om man har nåt gemensamt. "Jasså ni lyssnade på Glenn Miller på din tid..jaha.."

    SvaraRadera
  51. När det gäller sex så kanse åldern har mindre betydelse. Men tyvärr så har mina erfarenheter av unga sexpartner varit rätt tråkiga. Vill inte vara lärare i sängen. Och mina erfarenheter är tyvärr att yngre är mer rädda för att ta för sig.Men det kan ju vara jag som haft otur oxå ;)

    SvaraRadera
  52. He he mycket möjligt att du haft otur, men mina erfarenheter av yngre killar är också väldigt dåliga.Jag hade gärna träffat nån som va mer öppen och ville testa nya saker etc

    SvaraRadera
  53. Ja men verkligen. Tror 9 år har mindre betydelse i din ålder. En kille som är 32 hade väl kanske kunnat funka, men han kanske är mer angelägen om att skaffa barn snart medan jag vill vänta 5-10 år till. Eller så har han redan barn och det komplicerar ju saker ännu mer. Ja är man uppväxt sådär i helt olika decennier kan det absolut bli lite jobbigt. Då blir man ständigt påmind om åldersskillnaden också känns det som.

    SvaraRadera
  54. Man har ju varit på en del fester där det förekommit män med unga fruar. Dessa har ju inte alls kunnat hänga med, utan sitter mest och tjurar.En gång minns jag en tjej som satt med sin MP3-spelare och tjurade för att hon kände sig utanför. Och var väl runt 20, och mannen var strax över 40. de flesta där hade barn i hennes ålder.Vad har man gemensamt med en ung kvinna som sitter och tjurar med sin MP3-spelare?

    SvaraRadera
  55. Jag ser till min glädje att du beskrivit mig - för tjugofem år sen. Håret har tunnat ut!!! Annars jäklar! Fast - förstås - jag är ju upptagen av en liten fru. Men annars... Uno i Köket

    SvaraRadera
  56. He he härligt att höra, men tyvärr hjälper det ju inte mig :P

    SvaraRadera
  57. Jo men exakt det är ju när man umgås med andra i samma ålder som det blir extra uppenbart. Tänk när hon tar med sin sin 40åriga kille att umgås med sina tjejkompisar i samma ålder etc. Det blir ju lika "fel" då.

    SvaraRadera
  58. "Tänk när hon tar med sin sin 40åriga kille att umgås med sina tjejkompisar i samma ålder etc. Det blir ju lika "fel" då. "Exakt!Åldern KAN vara bara en siffra så länge man är kompatibla.Jag minns jälv när man var 20 och träffade skitroliga "tanter" på 40 som man hade hur kul som helst med.Och vice versa idag..

    SvaraRadera
  59. Ja men med samhällets normer och att det faktiskt är vanligare att träffa någon i samma ålder blir det ju svårare. Skulle alla hennes tjejkompisar också ha män på 40+ hade det antagligen inte blivit lika besvärligt.Men det är ju samma i många såna situationer när man inte passar in. Om alla ens tjejkompisar fått barn och gift sig och man själv är enda singeln spelar det ingen roll om man är lika gammal för man kanske inte har lika mycket gemensamt längre.

    SvaraRadera
  60. Sen beror det ju på vad man ska ha tjejen till! Några av mina bästa dansvänner är mellan 20-25 och dom är det betydligt bättre fart på än dom i min egen ålder.Och jag är nog mer 30 än 40 i många fall. Men visst är jag ibland mer 50 men mest 35 *ASG*Glasklart va?? *L*

    SvaraRadera
  61. Sant sant, men trodde vi prata om förhållanden i första hand :P Vi hade väl redan kommit fram till att vid t.ex. sex spelar det inte lika stor roll

    SvaraRadera
  62. Har du rätt i. halkade in på ett sidospår där *L*Då bestämmer vi att du är för ung ochjag för gammal *S*Kram

    SvaraRadera
  63. Ok då var det avklarat :P

    SvaraRadera