19 jan. 2008

Varför ska kärlek vara så svårt?

Varför ska kärlek va så jobbigt. Inte nog med att jag har tillräckligt med problem med han för tillfället som jag inte vet vad jag ska göra åt. Dessutom har jag alldeles för många tankar på mitt ex, med tanke på att det snart är 1 år sedan det tog slut. Detta året har gått så sjukt snabbt och kan inte heller fatta att det är 1 år sen vi träffades senast.


Alldeles för ofta som jag saknar honom alldeles för mycket. Kommer det nånsin att gå över? Såg nu att han ändrat nick på msn vilket i sig innebär att han måste ha avblockerat mig tillfälligt. Eftersom han blockerat mig sen vi gjorde slut. Och det är ju bäst så. Men undrar när han var inne och varför. Det kanske inte ens hade med mig att göra men en sån liten grej bara drar upp massa tankar och känslor.


Alldeles för ofta som jag tänker på om det skulle gå, om man skulle ta kontakt, om man skulle försöka igen. Det enda jag kommit fram till är att jag har svårt att se hur han skulle passa in i mitt övriga liv nu. Så antar att det inte är en god ide. Bara att bita ihop och vara stark och hoppas på att hitta någonting annat bättre. Bara det att den enda jag vill ha inte vill va med mig. Kärlek suger!

3 kommentarer:

  1. för att du ska ha något att fundera på

    SvaraRadera
  2. ja enkelt är de inte... men de blir nog aningen enklare med åren, du e ju fortfarande relativt ung! ´Hjääälp va präktig jag låter - o genast kände jag mig gammal..men du ska se att de blir bättre!go girl - de finns alltid nån för alla!

    SvaraRadera
  3. Jag tror känslor blir lättare att hantera med åren. Kärlek är inte bara irrationell. Men hormonerna som hjärnan tillverkar när man är kär är lika starkt som morfin. Inte konstigt att man inte kan hantera det.Det blir lättare och säga nej och komma över den typen av besvikelse med erfarenhet.Det är ju också då man kan bli kär utan att bli totalt uppslukad och hjälplös... :)

    SvaraRadera