9 jan. 2008

Varför faller bara killarna på nätet för mig?

Ja då har en dag passerat på nytt. Vart i skolan hela dagen *suck*, men idag tänkte jag skriva om något jag tänkte mycket på. Varför killar verkar falla så mycket enklare för mig på nätet. Har under åren lärt känna en del killar här. En del riktigt bra och en del lite ytligt, men alla de jag lärt känna har alltid tyckt om mig massa och utifrån det har det också blivit flera förhållanden.


För som i år (eller ja förra året numera) lyckades jag ju kära ner mig en aning i tre olika personer, men det gick åt helvete med alla. Vet inte om det berodde på mig eller om det bara var otur eller vad det kan bero på. För samtidigt har jag flera internetvänner som säger att de inte förstår hur någon kan tacka nej till mig och att jag är typ den underbaraste som finns. Ord som förstås värmer mycket när det i övrigt har gått åt helvete :P Eller ja lyckades ju för visso nog få en kristen på fall, men det fick ju åt helvete pga hans tro, men men.


Men beror de olika bilderna på att man blir idealiserad på nätet, att man inte är sig själv eller på att man får chansen att visa vem man är. Jag har iaf en tendens och kunna prata väldigt öppet med folk på nätet just för att man inte känner dem och för att man inte har något att riskera och för att jag kanske är mer blyg normalt sätt. För jag tror inte att de som lärt känna mig på nätet har tyckt jag vart så annorlunda när man väl träffats.


Ja ni kanske har några ideer...Så nu är det väl kanske dags att ge sig ut på nätet igen då om det är hopplöst i verkliga livet *suck* Känslorna är ju fortf kvar för honom, men ibland funderar jag på om de kanske håller på att svalna och det vore kanske det bästa. Eller så beror det bara på att jag inte träffat honom på 3 veckor nu. Den som lever får se...

1 kommentar:

  1. "För som i år (eller ja förra året numera) lyckades jag ju kära ner mig en aning i tre olika personer, men det gick åt helvete med alla. Vet inte om det berodde på mig eller om det bara var otur eller vad det kan bero på."Det kanske är så att du själv sätter upp en bild som inte stämmer av dem, kanske inte är så att det är dem som ratar dig?Sen är det såklart spänning i början när man inte känner någon, spänning som kan avta rätt snabbt. Då man inte alls vet hur den andra är hela tiden, bara då man pratar på nätet?! //J

    SvaraRadera