17 mars 2010

Vänner med fördelar

Sådär ja. Nu är det dags att rensa skallen och få ner en del saker på pränt. Ibland är det väldigt skönt att få skriva av sig lite.


När vi pratade igår frågade han hur det gick med kärleken.. Vad han nu trodde det skulle leda till? För det första undrar jag om han tror att jag är redo för något sådant och för det andra om jag isf skulle berätta det för honom. Jag sa iaf som det var att nej nej finns inget sådant. Har inte direkt försökt heller.


Vad jag däremot inte sa, och som jag inte heller berättat om här tidigare är att jag sedan drygt en månad tillbaka har någon slags kk-förhållande med min nya granne. Fast så mycket till kk vet jag inte om det är. Ja vi har haft sex några ggr, men det är mer att vi umgås typ varje dag, myser, pussas osv.


Jag tillfredställer mitt närhetsberoende.


Och nej vi är inte tillsammans hur mycket det än kan låta som ett förhållande som mina vänner påpekar. Det finns inga sådana känslor från någons sida. Senast härrom dagen pratade vi om det igen och konstaterade att vi båda fortf ligger på samma plan.


Vi har trevligt och mysigt ihop. Mer än så är det inte. Det är precis det jag behöver. Någon att krypa ner med under täcket och kolla på film med. Någon att hålla om. Men det pirrar inte och det känns inte rätt och allt för många ggr tänker jag på darlingen och önskar jag var i hans famn istället. Men det är bättre än ingenting. Dessutom är han inte min typ alls och inte det jag är ute efter så jag hade inte varit intresserad varken med eller utan brustet hjärta.


Men vi kan prata om allt. Han stöttar mig och som jag skrev i förra inlägget var det också han som tvingade mig att ringa darlingen.



Anledningen till att jag inte velat skriva något innan är inte att jag har problem att berätta för er utan för att jag är ganska säker på att darlingen läser min blogg. Gav adressen till honom när vi gjorde slut. Innan dess har jag vägrat låta honom läsa. Det här är min dagbok. Min privata sfär. Det ställe där jag kan prata om ALLT. Men nu har ju jag google analytics och kan se vart mina läsare finns (känn er stalkade kära vänner :P ) och konstigt nog har jag haft en frekvent återkommande besökare både från hans hemort och studieort... Sammanträffande?


Men om nu hoppat är ute så spelar det ju ingen roll att han vet vad jag pysslar med på min fritid :P

2 kommentarer:

  1. Oj oj, sånt där är farligt. Vips så har ena personen känslor och andra inte :s

    SvaraRadera
  2. Jo jag vet.... Vi diskuterade det här härrom dagen som sagt. Typ vad vi skulle göra isf osv. Han trodde jag börja få det för honom och jag trodde att han börja få det för mig. Men så var som tur va inte fallet från nåns sida. Jag är iaf tillräckligt övertygad om att jag inte kommer falla dit då jag inte gjort det ännu och han verkligen inte är min typ varken personlighetsmässigt eller utseeendemässigt.

    SvaraRadera