24 mars 2010

Stort bråk - vänskapen över?

Erviluca du fick som du ville. Fast han ordnade det så fint själv genom att ta bort mig som vän och blocka mig på facebook.


Efter att ha läst vad jag skrivit här det senaste vart han förbannad på mig och skickade ett mail inatt. När jag såg vad han skrivit skickade jag ett riktigt hårt svar och vräkte ur mig allt jag hållit inne på det senaste året. (Berättar mer imorn när jag kan skriva från datorn och inte mobilen..)


Hans reaktion var som sagt att blocka mig och jag är väl inte det minsta förvånad. Han är ju rätt duktig på att överreagera och desto sämre på att ta kritik.


Men är lite osäker på vilket som gjorde honom mest förbannad. Svartsjukan av att jag har någon annan och pussar på/sexar med eller det faktum att jag tycker han betett sig som ett svin mot mig och att han inte klarar att ta kritik.


Det tråkiga är att jag vet att vi aldrig kommer bli vänner igen om inte jag tar första steget. Och jag vägrar underkasta mig honom igen. Våra bråk som alltid slutar med att jag tar tillbaka allt jag sagt för att undvika att förlora honom. Men finns det något att förlora om det ska vara på det viset.

6 kommentarer:

  1. Tror kanske inte det är så dumt i det stora hela. Även om det säkert gör ont just nu. För precis som du skriver, så behöver du komma över. Blicka framåt. Kanske är detta det du behövde. För att orka/kunna göra det.Ta hand om dig själv. Och du. Träning hjälper! Bra med Yogan!

    SvaraRadera
  2. Nej kanske inte, men det är bara att jag blir så besviken på honom. Jag hoppas och tror hela tiden mer och tänker att den här gången kanske det inte blir sådär. Den här gången kanske han tänker till och värdesätter mig mer... Känns bara trist att det ska sluta så här med. Vet hur lätt det blir bittert, men det finns ju gränser. Jag vet att vi inte var så snälla mot varandra efter det tagit slut, men det fick läka och tids nog fann vi varann igen.

    SvaraRadera
  3. Detta är nackdelen med att öppna sej för mycket för människor på nätet :(Hoppas du kommer till klarhet och styrka så du kan lämna skiten bakom dej ;).Kao

    SvaraRadera
  4. håller med Kao här.man behöver inte läggaupp allt på nätet. jag fattar inte att folk intelär sig att man ska inte blottasig på nätet.

    SvaraRadera
  5. Hmm vet inte om jag förstod vad du menar. Att jag gav adressen till mitt ex får förstås konsekvenser. Och att jag är medveten om att han läser/kan läsa påverkar mig när jag skriver. Tyvärr. Kanske ville jag att han skulle läsa det han läste etc. Jag är i övrigt helt anonym här, försöker vara iaf. Och inte ens mina närmsta vänner har min bloggadress. Men tack för stödet

    SvaraRadera
  6. Vad jag lägger upp är ju upp till mig, speciellt när jag gör det anonymt. Det skulle självklart vara en annan sak om jag var en känd person, hade barn etc som skulle kunna ta skada av det jag skriver, men nu är det ju inte så. För mig är detta min dagbok, mitt ställe att kunna skriva av mig allt jobbigt. Sånt som jag inte kan prata om med vänner, eller sådant som jag tror att andra människor kan relatera till och som kan hjälpa dem eller att andra kan hjälpa mig. Min blogg är ärlig och drivs helt av mina tankar. Som sagt var jag också helt medveten om att han kunde läsa vad jag skrev här så jag är inte arg för att han läst eller något sådant. Men jag skriver inte till honom och jag tycker inte att han har rätt att anklaga mig för saker som jag har skrivit här, i min dagbok. Detta är mitt ställe att få skriva ALLT

    SvaraRadera