24 mars 2010

Orden bakom bråket

Bara för er nyfikna så vill jag klistra in mailkontakten jag refererade till i mitt förra inlägg.


Hans inledande mail;
Ledsen att du tydligen tagit illa vid dig att jag överhuvudtaget försökt hålla lite kontakt med dig på sistone, där fick man för att försöka vara lite mogen och trevlig..


Mitt arga svar;
Om du inte redan fattat det mår jag fruktansvärt jävla dåligt. Och ditt sätt att hantera situationen har inte gjort saker enklare för mig.

Har gång på gång försökt få dig att fatta, att behandla mig sjystare eller helt enkelt bara hålla dig undan vilket jag tycker är den normala reaktionen om man vill vara vän i framtiden vilket du hävdat att du vill.

Så trött på att hela tiden tryckas ner av dig och att du hela tiden försöker få mig som the bad guy. Märker också hur avtrubbad jag blivit av att hela tiden ta ett steg tillbaka. Men vi är inte längre ihop och jag behöver inte längre kyssa dina skor för att undvika konflikter. Ändå känner jag hur jag av gammal vana alltid backar och tar på mig ansvaret. För ja så är det att leva med dig.

Så vill du ha mig som vän så sluta vara egoistisk och tänk på mina känslor. Varje litet sms eller kommentar sliter ut hjärtat ur mig på nytt.

Du måste också kunna lära dig att ta kritik och inte direkt gå i försvarsställning och skjuta över problemet på den andra. Det är en av dina stora brister.

Som nu med detta mail försöker du återigen få mig till bad guy istället för att ta åt dig och be om ursäkt eller kanske skänka mig en tanke och lite tröst.

Tycker jag har all rätt att få skriva av mig i min allra privataste sfär och att få må dåligt och inte orka med att se dig. Det tycker jag att jag har rätten till. För det var jag som blev lämnad i mörkret. Och tycker det borde vara jag som har taktpinnen och skulle få bestämma när och hur jag är mogen att närma mig dig igen...

5 kommentarer:

  1. Saxar ur en grej från ett forum där vi pratar om att hjälpa varandra med bra konstruktiv feedback istället för att bara kasta skit på varandra. Tycker det är något som ditt ex borde ta och lära sig, för hans egen skull."Jag tycker vi ska jobba efter feedbacktrappan, vilket ar ett valdigt bra satt att hjalpa folk.Den delas in i Forkasta, Forneka, Forsvara, Forklara och Forsta. Dar forkasta, forsvara, forneka ar de mindre bra satten att ge feedback medan Forklara och Forsta ar de basta satten att ge feedback pa!Tex istallet for att jag ska forkasta och forneka att det ar daligt med bara intranade rutiner och canned openers etc, sa kan jag forsoka forsta den andra personens tankesatt och forsoka forklara vad de kan gora battre!Bild pa feedbacktrappan> http://www.becka.nu/wp-content/uploads/ ... 6-0021.gif "Feedbacktrappan är givetvis fruktansvärt bra som konfliktlösare i förhållanden istället. Man måste helt enkelt lära sig förstå varandra. Lära sig att använda bra kritik och kunna argumentera på ett konstruktivt sätt. Något som jag tycker att han inte verkar kunna.Sen har jag säkert inte 100% rätt. Men det är då så jag har uppfattat det. Hoppas du hänger med på vad jag snackar om bara :)

    SvaraRadera
  2. http://www.becka.nu/wp-content/uploads/2009/01/090116-0021.gifFungerande länk.

    SvaraRadera
  3. Jag tror ju det med. Sedan blir det förstås så att det kanske inte blir en helt rättvis bild av honom här på bloggen eftersom allt är från min sida. Och just nu skriver jag mest om allt negativt för att jag är arg och förbannad. Men huvudanledningen till att jag skrev som jag gjorde till honom var ju inte för att trycka ner honom och säga att han är dum i huvet och en dålig människa utan för att jag hoppas att han ska ta till sig lite och lära sig något av det också genom att förstå hur jag upplever hur han kan vara t.ex. i ett förhållande.

    SvaraRadera
  4. Låter som att du inte har det så bra....hoppas du mår bättre nu, jag ville bara titta in till dig o se hur du hade det!//sarah

    SvaraRadera
  5. Tack för att du tänker på mig!Det har vart en konstig och jobbig vecka. Men det finns ju ljuspunkter i livet med.

    SvaraRadera