21 aug. 2011

Frustration

Gårdagen blev lite som en utebliven orgasm. Lika irriterande om inte annat.

Åkte till Nellys outlet i Borås. Något jag sett fram emot hela sommaren, men inte kunnat åka mycket tidigare då jag ju varit i Karlskrona. Som ni sett har jag ju shoppat redan tidigare i veckan, men ändå hållit igen med tanken på att jag skulle åka till Nelly och bränna pengar. Förra året shoppade jag för 2000 där.

Skillnaden, visade sig, var dock att jag åkte i början av sommaren förra året... Nu såg det mest ut som ett slagfält när jag kom dit, en zigenarmarknad... Så jäkla utplockat! Det som fanns kvar låg mest i stora högar på bord. Ingen ordning alls. Mycket som dessutom var trasigt. Förstår inte varför de inte bara plocka bort och slängde tröjor och klänningar med stora hål i...

För att inte tala om människorna... som också såg ut att höra hemma på nån zigenarmarknad.. Hökade som galningar över trasorna. Ni vet såna som stinker parfym, men som förvisso annars inte skulle lukta så gott heller.. VM i white trash hade kunnat avgöras där.. Var nästan sugen på att ta bilder på eländet.

Men eftersom jag ändå åkt dit (och betalat 150 kr för det..) ville jag iaf ge det en chans. Kollade igenom det jag orkade och provade två klänningar och några skor, men kände mig mest som någon nere från Rosenlund (läs horområdet i Gbg). Modet med just horskor (höga klackar med platå) gör ju inte saken bättre i det läget. Jag är ändå inte den som är den när det kommer till lite småslampiga kläder ;-) Gillar kortkort och urringat etc som mina vänner brukar mobba mig för =P Men här var min gräns nådd!

Det hela slutade när jag såg en tjej med buffalos (såna där platåskor som folk hade på högstadiet), och tighta svarta byxor som satt med lite häng över rumpan. Upptill sönderblonderat hår och lite dreads/synthaktigt. Minns inte om hon hade piercingar också, men ansiktet fick mig iaf att tänka att hon nog hade drogproblem.. Då släppte jag det jag hade i händerna och sprang! =P Ville inte bli förknippad med det där och när fan skulle jag ens använda kläderna jag höll i händerna?! Även om de var väldigt billiga (i dubbel bemärkelse)

Så det blev enbart en sight seeing till Borås... *suck* och när jag kom tillbaka till stan var alla andra affärer stängda =( Träffade en kompis och promenerade en del under kvällen och så fort vi gick förbi ett skyltfönster stod jag där och suktade. Mitt shoppingsinne blev inte tillfredsställt som planerat. Satsar på förnyade endorfinkickar imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar