3 aug. 2011

Dagens slutsats

När man som jag gått igenom en jäkla massa killar senaste åren och gång på gång enbart blir besviken eller bara sviken funderar man en del. Speciellt om man är som mig som funderar mycket i allmänhet =P

En av de sakerna jag tänkt på är det där med ålder. Innan så hade jag en tanke att jag kanske skulle satsa på någon äldre för att det skulle öka möjligheten att träffa någon seriös och mogen som dels var mogen att binda sig och dels var lite lättare att ha att göra med. Istället för t.ex. darlingen som är 1,5 år yngre än mig och som precis fyllt 22 när vi träffades och ju på många sätt var ganska omogen helt enkelt.

Erfarenheterna so far kan ju tyvärr inte bekräfta den tanken. Både 32-åringen samt killen jag träffade i våras (som jag också lärde känna via nätet) som var 36 beter ju sig minst sagt konstigt. Ja han i våras var förstås ännu knäppare.

Slutsatsen just nu är att de som är 30+ och fortf är singlar verkar vara det av en anledning... Dvs att de helt enkelt är så knepiga att ingen annan klarar av att leva med dem. Alt att de har så mycket bagage att de blir svåra att ha att göra med. Även grannen förra året är ju 2,5 år äldre än mig, men han har så mycket issues med tjejer och sex så hälften vore nog.

Att jag själv snart är 26 och evigt singel beror däremot inte på mig =P Bara så ni vet! Jag är bara för bra för mitt eget bästa ;-)

5 kommentarer:

  1. Har hört att de riktiga kapen fyller 25 på lördag, flyttar till Mallis snart och inte alls lever i det förflutna, jag lämnade bagaget på min resa :D

    SvaraRadera
  2. ;-)Du är för söt du A-palle =P
    Är det föresten inte dumt att lämna bagaget hemma när man reser till Mallis?

    SvaraRadera
  3. Haha jag är ju det :)

    Jo det fysiska har jag med mig :D

    SvaraRadera
  4. Jag försöker att inte bry mig överhuvudtaget kring ålder. Träffar jag någon och det känns rätt så spelar det ingen roll för mig om det är någon som är flera år äldre eller flera år yngre än mig. Av någon anledning har jag dock fallit för tjejer som är något/några år äldre än mig i alla fall de senaste gångerna..

    Kanske är det så att det passar mig mer, men det har visat sig tillräckligt många gånger att mognad inte måste ha någonting alls med ålder att göra, så jag försöker bara se ålder som en siffra på ett papper.

    Däremot kan det påverka i vilket skede av sitt liv man är i förhållande till varandra, men inte heller det måste ju egentligen ha något med ålder att göra.

    SvaraRadera
  5. Nej jag bryr mig inte heller om åldern som sådan egentligen, men jag bryr mig om att träffa den rätta. Att vi ska va på samma ställe i livet etc. Och då tror jag åldern till viss del kan spela in iaf.

    En svår balansgång där jag vill att han ska ha lite erfarenhet med medföljande mognad. Det brukar skina igenom om en kille inte haft något/några seriösa förhållanden tidigare. Samtidigt som det skulle kännas jobbigt om han varit sambo med någon 5 år eller ännu värre om han hade barn.

    Orkar inte med någon mer svår barnrumpa. Men som sagt slutsatsen var ju att åldern tyvärr inte var så bra som vägledare.

    SvaraRadera