15 feb. 2010

Trevlig alla hjärtans dag trots brist på riktig dejt

Igår alla hjärtans dag. Alla singlars hathögtid och påminnelse om ens misslyckande...


Efter att ha kommit hem 8 på morgonen efter ett nattpass tillbringades förstås större delen av dagen i sängen. Sedan var det dags för audition.


Traggla låttext, snygga till sig, hitta rätt kläder etc. Känna hur adrenalinet börja pumpa i blodet. Jag som planerat att ta en shot innan för att bli lite mer avslappnad och få den där extra boosten. Troligtvis hade det inte behövts men jag svepte en absolut päron-shot i farten.


Väl på plats, byta skor, kolla looken. Snackade med min klasskamrat som precis vart inne före mig. Annat att tänka på. Bra. De ropar upp mitt namn och under applåder får man trippa fram till scenen. I publiken sitter 10-15 pers varav de flesta är okända ansikten. Rätt skönt ändå.


Sedan är det bara att köra. En bit in i låten märker jag att jag har en filmkamera på mig.. he he försöker ignorera det. Glömmer bort nån textrad vid två tillfällen, men blir trots allt inte så störd av det utan kör på.


Väldigt gemytlig och trevlig stämning i lokalen. Mot slutet av sången börjar juryn klappa med. Härligt. Får en del applåder sedan. River av en vers och refräng på let me entertain you också innan jag får lämna scenen.


Shit vilken lättnad att få cykla hem sedan. Lite i min egen värld cyklar jag lite för snabbt eller okontrollerat så jag får sladd på cykeln och håller på att cykla omkull, men kommer först emot en buske och lyckas på ett mirakulöst sett att inte trilla. Ytterligare adrenalinkick.


Känner att jag gjort veckans prestation och nöjd med det jag åstadkommit. Sedan får vi se vart det räcker. Jag har inte så höga förväntningar. Besked om 2 veckor. Firar med finkött och pommes. Film på kvällen med grannen. Mys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar