8 feb. 2010

Bitterfittans revansch

Resten av veckan har väl ändå varit bättre iaf. I fredags var jag och kollade på soffor i tre olika möbelaffärer och hittade en trevlig affär där de själva tillverkar sina soffor så jag kan få den precis som jag vill ha den måttbeställd utan att det blir dyrare än konkurenterna.


På kvällen blev det tjejkväll där först bitterfittornas riksförbund hade styrelsemöte ha ha. Shit vilka diskussioner vi hade. Man borde spelat in och sänt på tv så att andra kunde roa sig åt oss :P Efter det snickrade vi ihop lite hemgjord pizza med parmaskinka, salami, ruccola, soltorkade tomater mm. Smarrigt värre! Avslutade kvällen med att inviga mitt senaste tv-spel som jag fick i julklapp. Sjukt kul!


I lördags fick jag inviga en av mina nya klänningar och kände mig sjukt het! Rakade benen för första gången på typ en månad eller nåt ha ha och vaxade mig tom. Vet inte riktigt om jag ska ta det som ett sundhetstecken eller ej. Normalt sätt borde man tänka att det är bra att man tänker på sitt utseende och kanske tom öppnar för möjligheten att nån annan ska se ens ohåriga kroppsdelar, samtidigt som jag är rädd att det är ett destruktivt tecken. Att man bara dövar smärtan med sex som ändå inte ger någonting i längden. "Spelet" hade fel när det gällde att man skulle ligga med 10 pers för att komma över någon. Ja inte för att jag gjort det nu, men har testat tidigare ha ha.


Nåja något raggande blev det ju inte direkt. Hamnade först på en pub för att smida planer för resten av kvällen och sedan blev det ett uteställe där de tyvärr spelade alltför alternativ musik för min smak just den kvällen och folket var därefter också. Kände mig rätt malplacerad bland alla alternativa människor som lyssnade på blip blop musik. Kände inte igen en enda låt de spelade.. Och då dog liksom lite partylusten också, men det var ändå en trevlig kväll.


Efter att ha kommit hem 3 var jag inget vidare pigg på att gå upp 8 som jag tänkt mig. Lyckades iaf masa mig upp 8.30 och väcka min granne för att sedan bege oss ner på stan för att köa... Tänkte att det skulle ta några timmar. Efter 6 h ute i kylan var man rätt trött men äntligen glad för att vara framme i kön. Kom inte hem förrän 18 på kvällen, men det var lätt värt det. Fick biljett till årets största fest och har ansökt om att vara aktiv.


Nu tror jag att vissa av er tycker jag pratar i tungor, men eftersom jag helst vill vara anonym så gott det går är det svårt att säga för mycket att avslöja än mer om vart jag bor etc, vilket ni säkert iofs redan listat ut :P


Galen nog har jag iaf sökt om att stå på scen på det här spektaklet och ska på audition på söndag. Kände bara att jag längtar så mycket efter att stå på scen och jag vill iaf chansa. Får 5 min att göra vad jag vill på. I värsta fall kommer jag göra bort mig, men då har jag iaf försökt. Tror jag överraskar ganska många kursare och kompisar genom det här som inte sett mig utspökad, stående på scen eller bjuda på mig själv på det viset.


Det här ska bli året där jag tar revansch på mig själv och lever ut till fullo. Ny lägenhet, frisyr och ett försök till att bli stjärna. Det här med singellivet ska fan inte få ta mig! Han ska fan i mig få veta vad han går miste om! Jag kan vara mer än mitt lugna, ordentliga, planerade jag. Ibland kan jag överraska och få flippa lite jag med.

5 kommentarer:

  1. Jag förstår inte? Vari ligger revanschen??

    SvaraRadera
  2. Att han inte ska kunna knäcka mig genom att dumpa mig. Att jag ska komma ur detta starkare och skapa ett nytt och bättre liv nu. Följa mina drömmar etc.

    SvaraRadera
  3. Fast det är nog inte hans tanke att knäcka dig genom att dumpa dig.Haha, raggar du enligt spelet? :D Skön bok, står mycket bra i den! :)

    SvaraRadera
  4. Tror du inte? :PNja jag tror tyvärr inte det funkar lika bra som tjej, men det är ju absolut en bok man ska ha läst :P

    SvaraRadera
  5. Haha nä kanske inte. Ni tjejer har det allt lite bättre :D Absolut. En bok man ska ha läst, och sakerna som står i är nånting man måste prova! Iaf innan man dissar den =p

    SvaraRadera