8 feb. 2010

Sammanbrott

Onsdagen ledde tyvärr till ett smärre sammanbrott. Bestämde mig på kvällen för att till slut smsa honom och vad. Försökte köra på lite casual stil, nästan lite för opersonligt kanske. "grattis gubben! Hoppas du haft en bra dag och får en kul kväll! Kramar"


18.30 kom svaret "Hej sötnos! Shit. Du skulle varit här! Hoppas du har en bra kväll. Pussar"


Argh vad förbannad jag blev! Kanske låter konstigt att bli förbannad, men jag tyckte bara det var så elakt och ohänsynsfullt att skriva något sådant när man vet att den andre personen fortf har känslor och griper i vartenda halmstrå som pekar på ett mirakel...


Jag vill inte att han ska skriva sötnos, pussar och att han önskade att jag var där om han verkligen inte kunde stå för det och dess konsekvenser.


Sedan under kvällen vet jag inte vad som hände, och om det egentligen hade med resten att göra men började storgråta och mådde skit. Pratade med vår gemensamme vän när det hände och sedan blev han så orolig så han började smsa mina andra vänner att de skulle höra av sig till mig. Själv gick jag iväg och grät ut hos min granne som kunde trösta lite och sedan kastade vi snöboll en halvtimme och det är precis sånt där man behöver då. Saker som gör att man glömmer för en liten stund.


Min granne frågade bara varför jag grät och jag kunde knappt svara på det. Samtidigt som det var så skönt för att senast jag fick gråta ut likadant var en månad tidigare när det precis tagit slut och sedan har jag mer stängt känslorna inne.


Bestämde mig sedan för att trots allt svara honom sedan att jag tyckte det var respektlöst av honom att skriva som han gjorde och att jag inte kunde ta det. Att jag ändå inte trodde han menade något illa, men att jag hoppades att han i framtiden skulle tänka sig för vad han egentligen skrev till mig.


Fick inget svar så dagen efter kunde jag inte hålla fingrarna i styr utan skrev på msn och bad lite om ursäkt för att jag skickat ett argt sms på hans födelsedag. Men det var ändå lugnt och han förstod hur jag menade och sa typ att han ändå tänker mycket på mig och sådär. Och jag sa att han gärna får tänka på och sakna mig men så länge han inte vill samma saker som mig orkar jag inte höra det.

3 kommentarer: