17 feb. 2010

Rammstein - show, upplevelse, minnen

Fy satan vad bra det var igår alltså. Som man längtat. 5 år.


Försökte komma på när och hur det kom sig att jag började lyssna på dem, men kommer inte ihåg exakt. 6-8 år sedan skulle jag gissa på. Så jävla mycket minnen.


Svårt att inte tänka på det när man satt där på konserten och njöt.


Jag kopplar ofta dem till att åka snabbt med bil. Jag och mitt ex lyssnade ofta på dem i hans bil. Låtar med mycket energi på hög volym. Bilen vibrerar och man är ute på någon mindre typ 70-väg och bara ser landskapet flyga förbi. Energi och adrenalin både av musiken och farten. Living on the edge på något vis. Frihet.


Och sedan förra gången jag såg dem i Gbg. Oförglömligt. Dagen innan på U2-konsert med strålande solsken, men Metal Town ville bli en desto blötare historia. Vid 19-20-tiden kom vi dit och fick se apocalyptica och hammerfall innan om jag inte minns fel. Och det bara regnade och regnade. Vi var blöta intill underkläderna, men den som väntar på något gott. Vid 22 skulle de gå på och om jag inte minns fel var det lagom till dess det slutade regna.


Och jävlar vilken show det var då med. Vi stod iofs inte så nära, men man bara såg alla bomber och fyrverkerier. Helt jävla galet. Och vi som dagen innan varit hela uppslukade av U2:s konsert fick börja överväga om inte det här fan i mig var bättre.


Och ja det var nog lika magiskt igår. Nu vill jag bara se dem igen! Synd att Metal Town blivit så dyrt nu. 1500 när jag egentligen bara vill se Rammstein he he..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar