18 feb. 2010

Shopaholic?

Usch nu känner jag mig som en extremt dålig människa. Har 500 kr kvar på kontot och så rear Bubbleroom ut världens sötaste klänning. Och jag som är svag för rosa. Vill ha!


augustus-dress-27911.jpg


Tänker wtf det är ju bara 150 kr + frakt. Fast det tar alltid emot att betala fraktavgift för bara ett plagg eftersom frakten alltid är den samma och så fanns det ju en jättefin randig tröja/tunika där också. Och jag som tänkte köpa en randig långärmad tröja ett tag.. Då är det ju nästan som att man måste/är värd den..


 officiel-tunic-striped-28634.jpg


Fan vad mycket sjuka tankegångar det kan gå i huvudet alltså. Nu är beställningen lagd med 100 kr kvar på kontot och 120 i plånboken. Yey! Smart! En vecka till csn.


För klänningar är ju precis vad jag behöver med 1,5 vecka kvar till flytt och mängder av stora dyra inköp.


Pengar är papper som min kompis brukar säga. Hon är bäst att prata med när man gjort dyra inköp :P För hon är alltid värre själv. Som att hon köpte ett doftljus för 400 kr. He he då tycker jag en klänning och en tunika är mer värda för samma pris.


Sedan har jag alltid "det är synd om mig"-kortet att spela för mig själv. Att jag är dumpad singel och det är synd om mig och jag är värd att köpa vad fan jag vill för att trösta mig själv. Frågan är om det håller i längden :P Den som lever får se. Tur jag snart får fler garderober iaf :D

2 kommentarer:

  1. Tänk va glad du blir när du hämtar paketet och packar upp de nya godingarna. Dessutom så går en vecka fort, sen har du ju nya pengar igen :-) Så brukar jag tänka! Vad gör det om 100 år ;-)

    SvaraRadera
  2. Mmm hoppas de är lika fina i verkligheten :D Lätt värt att äta nudlar en vecka för de där godbitarna ;-) Nej men så illa ska det nog inte behöva bli. Jag har rätt mycket mat i frysen. Och så får man två i ett. Man får svälta en vecka och lagom till när kläderna kommer är man snygg och smal ;-)

    SvaraRadera