31 maj 2010

Komplicerade känslor

Efter vad som hände i fredags har vi haft svårt att slita oss från varandra igen. Allt tillbaka till det normala fast vi sagt att vi skulle avsluta det i torsdags... Även om han haft sällskap hela helgen har vi tagit våra chanser att ses bara för en liten stund för att stjäla några kyssar.


Jag vet inte om jag är en jävligt dålig person som utnyttjar att han har svårt att lämna mig för att jag behöver bekräftelsen och någon som bryr sig om mig. Jag har alltid varit öppen mot honom att det inte finns fler känslor från min sida, vilket ibland sårat honom även om han säger att han inte känner mer, iaf inte längre....Han säger att det får honom att känna sig om att han kunde vara vem som helst bara han bodde här nära.


Men jag vet inte. Självklart är han inte vem som helst. Jag tycker om honom på nåt sätt. Men nej det är nog inte kärlek. Det pirrar inte. Men jag tycker om det vi har. Fast nu i helgen har vi verkligen haft så mysigt och jag har faktiskt saknat honom och bara velat att han skulle komma hit och krypa ner med mig. Vi har ju bara sovit ihop några ggr innan.


För första gången på de här 3,5 månaderna som vi hållt på så här har jag börjat ifrågasätta mig själv och vad jag verkligen vill.. Jävligt korkat! Har dock bestämt att det får forts som det är. Ingen mening att utreda det mer. Terminen är slut. Vi kommer inte ses på hela sommaren och han bor bara i 2a hand så han kommer inte vara kvar till hösten och förhoppningsvis kommer han in på programmet han sökt och flyttar. Oavsett vad jag känner så vet jag att jag aldrig skulle kunna göra honom lycklig och jag hoppas att han träffar någon som verkligen känner det samma för honom.


Jag är ändå glad för det vi haft. Det har betytt mycket för mig för att inte gå under den här våren. Både det fysiska att ha någon där, men också någon att snacka med. Han har verkligen lyssnat på mig och varit en bra vän. Och jag vet att jag betytt mycket för honom med, vilket han verkligen påpekat för mig. Han har haft flera dåliga erfarenheter av sex mm sedan tidigare och han säger att med mig har han insett hur det bör vara och hur det kan vara och jag är verkligen glad att jag varit en positiv upplevelse som han kan ta med sig i livet. Det är ju trots allt det som är mitt kall i livet, att få folk att må bättre.


I slutändan hoppas jag även att jag lyckas få mig själv att må bättre, men det är en annan historia som definitivt är mer komplicerat och långdragen, men jag har inte gett upp än iaf.

7 kommentarer:

  1. Det låter bra det (din avslutning).På något sätt har jag bara blivit mer och mer övertygad om att du kommer finna vad du söker så småningom den senaste månaden / de senaste månaderna (jo faktiskt). Vägen är väl sällan kul att vandra, men jag tror faktiskt på dig. (jag skriver "faktiskt" för jag menar det, det är inte bara tomma/stöttande ord)

    SvaraRadera
  2. Tack vännen! Förhoppningsvis utvecklas man mer och mer för varje dag och lär sig av sina misstag och får en bättre bild av vad man vill hela tiden etc. Det är spännande tycker jag. Jag vet att jag är en bra tjej och förhoppningsvis händer det en dag (lite som triss). Jag har gett upp förut men så kan de ploppa upp från ingenstans :P

    SvaraRadera
  3. Det där med att ge upp är konstigt. Framförallt för några år sedan kunde jag känna känslor i stil med att jag "gav upp" eller att "hoppet hade övergivit mig"... Men jag vet inte såhär i efterhand hur sant det var. Om det verkligen var så, varför ens fortsätta överhuvudtaget?Någon form av hopp fanns nog inom mig även i mina svåraste stunder.Det är bra att du har den känslan, att du lär dig dag för dag och att du utvecklas. Själv vet jag fakiskt inte hur jag ser på det där när det gäller mig själv. Jag kan känna att jag utvecklas, men att jag gör det i avseenden som ändå inte spelar någon roll. På många sätt kan jag känna att jag bara står och stampar... tyvärr också på mer eller mindre alla sätt som betyder något för mig... Svårt är det.

    SvaraRadera
  4. Men det där går från dag för mig, men det kanske hänger ihop med mitt övriga mående också I guess. Som jag försökte förklara för grannen förra veckan att ibland kan jag vara så sjukt trött på att leva, men det betyder å andra sidan inte att jag vill dö. Jag vill leva, men bara inte det liv jag lever ibland. Så ja ibland tappar man hoppet, men sedan kommer det tillbaka. Jag har gått igenom så mycket genom åren och jag vet att jag kommer ur saker förr eller senare. Ibland kan det kännas som att man inte utvecklas men när man ser tiden an och vad som hänt under åren vet man ändå hur mycket man utvecklats. Ja självklart har man sina bakslag och man kan se att man gör samma misstag om och om igen. Men jag tror också man har lärt sig saker. Framför allt om sig själv. Bara att utifrån kunna se de misstagen och förstå varför man gjort dem är så nyttigt. Man jobbar varje dag med sig själv. Troligtvis hela livet. Tror ingen är exakt samma person som de var ett år tidigare liksom. Även om du utvecklas på saker som inte spelar någon roll är inte det bättre än att stå stilla helt. Isf vore det ju ett tecken på att man inte får någon yttre stimulans. Det måste ju trots allt vara den yttre världen som formar en till den man är. Jag menar bara att om man satt ensam på en öde ö skulle man nog inte utvecklas så mycket. Men vad vet jag :P

    SvaraRadera
  5. "Jag vill leva, men bara inte det liv jag lever ibland." .. Jag vet precis vad du menar. Känner igen den tanken alltför väl.Självklart. Om jag ser tillbaka säg bara 3-4 år i tiden så har saker förändrats, så har även jag förändrats en hel del. Men jag kan ändå inte låta bli att fråga mig själv: Har jag tagit mig framåt? Visst, saker har förändrats, men har det blivit något bättre?Jag brukar sällan få till bra svar på de frågorna. Och då blir ju även en följdfråga, utvecklas jag överhuvudtaget? Lär jag mig något? Om svaret är "ja" på de frågorna så blir även nästa följdfråga: Har det haft någon betydelse?Men det ligger nog mycket i det du skriver i sista stycket, och däri ligger nog problemet för min del...

    SvaraRadera
  6. Som sagt troligtvis är trots allt någon förändring bättre än ingen förändring alls. Bara att själv inse att man förändrats eller saker förändrats tyder ju på viss livsinsyn eller vad man ska säga. Och det i sig ser jag som ett tecken på mognad när man kan se sitt liv mer utifrån och reflektera kring det..Fan vad flummigt detta lät, men kanske skrev jag något smart :P I dagens samhälle är det nog svårt att undgå yttre stimulans. Jag tror nog alltid att svaret på frågorna är ja, även om man inte kan se direkt förbättringar i livet, men det beror förstås vad man mäter förändringar i. Om det är pengar, förhållanden, vänner eller vad som räknas som förbättring. Man lär sig av allt och därmed borde också allt som händer i livet ha någon betydelse. Alles for tonight i mitt något sömniga tillstånd

    SvaraRadera
  7. Jag känner igen mig i detta och önskar jag kunde känna igen mig i det du kunde ge honom. Jag tror en del av mig söker bekräftelse hos andra för att därmed få lättare att tycka om mig själv. Jag vill att pojkarna ska tycka om mig, men vet inte om jag tillåter mig att våga tycka om dem tillbaka. Oavsett varför så har det mest blivit trassel på sistone. Hoppas det går bra för dig med drömpojken, oavsett hur så är det där första pirret alltid så trevligt :)

    SvaraRadera