10 maj 2010

Steg i rätt riktning?

Ledsen vänner. Mina inlägg de senaste veckorna har kanske inte varit de roligaste att läsa... Dessutom ganska mycket samma i samma deppiga anda. Men jag skriver ju inte för någon annan utan för mig, från hjärtat precis det jag känner just där och då. Och mitt liv har bara varit ockuperat av dåliga tankar den senaste tiden.


I helgen har jag kanske kanske anat en liten vändning. Jag vet inte riktigt. I fredags tog jag ledigt från skolan och den enda föreläsning jag hade då. Gjorde inte mycket, men min kompis gjorde mig den stora tjänsten att bjuda in sig själv på kvällen. Jag har väl inte tagit det minsta initiativ till socialt umgänge de senaste veckorna, så ibland kan det behövas. Mina närmsta vänner vet hur jag funkar när jag blir sån här. Vi gjorde god mat och såg Clueless och Twilight =) Övertalade henne att se den (själv har jag ju sett den 5-10 ggr).


Igår var egentligen tanken att jag skulle iväg på en sittning som var planerad sedan länge, men när timmarna kröp närmare kände jag verkligen inte för den. Var inte så sugen på att festa hårt och umgås med folk jag inte känner så väl när man inte mår bra. Vill inte visa mina dåliga sidor då direkt. Utan smsade samma kompis från gårdagen och frågade om hon hade planer, vilket hon inte hade.


Så då vart det grillkväll igår. Marinerad ryggbiff, pommes, fin sallad, minibaguetter, lite gott att dricka och till efterrätt hallon/blåbärspaj med vaniljsås =D Det satt inte fel kan jag lova. Kvällen avslutades med New Moon som jag iofs sett 2-3 ggr innan. Det enda dåliga var att den påminde mig alltför mycket om darlingen. Dels att vi såg den på bio ihop och dels själva storyn när hon blir lämnad och mår dåligt osv... Men annars trevlig kväll.


Idag vaknade jag med nya krafter. Tror inte jag kännt mig så här pigg på många veckor. Så härligt! Massa energi. Hållt igång hela dagen och målat, donat och fixat. När jag kom hem nu handlade jag så jag kan baka bullar och negerbollar i veckan. Såg att det skulle vara negerbollens dag på tisdag =) Tänkte dammsuga lite nu. Hoppas hoppas hoppas mina krafter håller i sig ett litet tag till. Det vore fint.


Har så mycket tankar och planer. Att jag borde komma igång med träningen och äta bättre osv osv. Men det mesta stannar liksom i tankestadiet eftersom jag aldrig har krafter till mer och sedan tycker jag mår skit och förtjänar att dricka cola och äta nåt sött osv... Men nu tog jag och grannen en långpromenad både igår och idag. Det är ju alltid nåt. Igår var det han som tvingade ut mig och idag var jag själv sugen så har man väl tagit första steget så brukar det ju gärna gå med bara farten.


Känns lite konstigt att det bara är 3-4 veckor kvar av terminen och att det fortf bara är sånt här jävla skitväder. Jag som planerat för grillkvällar och massa fint till våren... Men det verkar ju aldrig bli vår... Och om en månad flyttar ju grannen så det blir lite konstigt sen när man är van att ses varje dag. Det blir som det blir. Ska bli rätt skönt att komma härifrån också. Hoppas på roligare jobb i Norge i sommar!


Nej nu dammsugning som sagt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar