24 okt. 2011

Tillbakablickar på året som varit

Bara en kort update. Haft en riktigt bra dag faktiskt. Varit i skolan hela dagen och inte hunnit tänka så mycket på honom. Handlade och lagade mat direkt när jag kom hem vilket också kändes som ett hälsotecken.
Matlusten börjar återvända. Vet inte vilket som är sundast?
1) Att inte äta alls som jag gjort stora delar av helgen 
2) Tröstäta som jag gjort flera gånger senaste veckan

Dessutom ringde grannen igen igår kväll vilket han också sagt att han skulle göra i vår nattliga sms-kontakt. Orkade inte svara då heller. Satt och tänkte på saken och tyckte nästan lite synd om honom då jag ignorerat honom flera ggr när han försökt ta kontakt senaste året (han har även mailat några ggr på fb under året vilket jag valt att inte svara på). Så en timme efteråt ringde jag faktiskt upp honom, men lät honom fortf förstå att det inte riktigt var läge och han fick mest några enstaka ord som svar från mig och gav snart upp att få ut så mycket mer. 

Det var bara så depressing när jag började tänka tillbaka på året som varit när jag skulle berätta saker för honom. När jag började tänka igenom saker i huvet. 
- 25-årskris med nytt meningslöst kk-förhållande med 21-årig självgod kille från Danderyd. (Hur fan tänkte jag där?!!)
- Nyår där jag blivit för tjock för att komma i mina älskade klänningar
- En underbar resa till Marrakech efter att ha klarat det som sägs vara den svåraste tentan under utbildningen (absolut en av årets höjdpunkter). 
- Vår med kaloriräknande och en känsla av att det var det enda jag kunde lyckas med den våren när jag faktiskt lyckades gå ner 7 kg. 
- Anmälan på diverse dejtingsiter och flertal misslyckade dejter och dissar
- 7-8 mån ångest av att inte ha fått sommarjobb
- Slutade dock med att jag till slut (sist i klassen) fick ett underbart jobb som jag trivdes superbra med
- Lyckad dejting i Karlskrona som tyvärr fick abrupt slut (dock bra sex =) )
- Storbråk med utbildningsansvarig innan terminen ens börjat pga hans och utbildningens brister
- Ny seriös dejting som slutar med känslor och tandagnisslan

Och här är vi idag. Känner mig som fucking Bridget Jones eller nåt. Tjock och misslyckad som sitter hemma och tröstäter. Framtidsångest som ständigt byggs på. Examen om 7 mån vilket man förstås ser fram emot, men som samtidigt betyder splittras från alla vänner och det faktum att jag måste ta beslut om var jag vill ta vägen och jag har inte den blekaste jävla aning *förträngning* 

Detta är nog faktiskt en av anledningarna till att det misslyckade kärlekslivet känns så jobbigt. När jag trodde saker börja bli seriöst för en vecka sedan tänkte jag vad skönt! Något som kan hjälpa mig att peka ut en riktning med min framtid. Nu är man tillbaka från scratch och det kan sluta precis hur som helst. Nåja mer spänning för mina läsare kanske =P Lyckliga människor som skriver om hur underbart allt är är ju trots allt rätt tråkiga =) 

Oops blev inget kort inlägg. PS varna mig om jag nån gång börjar skriva puttenuttigt om min älskling och mina barn för då får jag nog starta en ny blogg DS. 

7 kommentarer:

  1. Jag kan då hjälpa dig med en riktning i livet -->

    Söderut.

    Ju förr man kommer bort från Sverige, desto bättre!

    Och börjar du skriva tråkigt så kommer du märka att jag inte kommenterar längre :)

    SvaraRadera
  2. Nu funkar det tyvärr inte med mitt jobb att jobba utomlands så det är inte aktuellt.

    Skönt att du har koll på mig =)

    SvaraRadera
  3. Haha vafan är det för jobb egentligen, som bara finns i Sverige? När ska du börja berätta lite hemlisar för mig vafan, märker du inte hur trogen jag är? :D

    SvaraRadera
  4. He he jadu A-palle. Kommer inte berätta något, men som jag sagt tidigare..Hade du varit en bra detektiv hade du listat ut det vid det här laget. Små detaljer som ger plats och hintar kring vilken utbildning jag läser.

    J: Du ger fan i och berätta =P

    SvaraRadera
  5. Haha så hängiven är jag inte :D J, ta och berätta nu, du får en chokladkaka!

    SvaraRadera
  6. *hehe* Blanda inte in mig i det här :p

    /J

    SvaraRadera