25 juli 2011

Dubbelspel - dejt nr 2

För att spetsa till det hela ytterligare var det faktiskt så att jag var på dejt med en annan kille i torsdags. Hade mer eller mindre bestämt med honom veckan innan och eftersom jag forts känt mig lite osäker på om 32-åringen verkligen är rätt för mig tänkte jag att man alltid kan testa något annat. Vi har ju inte direkt bestämt att vi skulle vara exklusiva efter att ha träffats 3 ggr, men lite konstigt kändes det förstås. Grejen var väl bara att den här andra killen verkade helt klart intressant och varför inte ge det en chans.

Den här andra killen är också härifrån, men är 25 och jobbar i Jönköping. Vi hade haft väldigt kul mailkontakt. Bestämde oss för att ta en fika när han kommit hem till Karlskrona på semestern.
Sammanfattningsvis var det väldigt trevligt, men klickade helt enkelt inte lika mycket som med 32-åringen. Kändes en aning stelare och ffa var mitt problem att han var lite för putslustig hela tiden. Jag gillar skratt och att kunna skämta om det mesta, men nja det var något som saknades. Dessutom antar jag att veckans tidigare träffar med 32-åringen gjorde sitt till och faktum var att torsdagens dejt bara gjorde att jag saknade 32-åringen mer.

Han hörde av sig igår kväll och tackade för senast och frågade om jag ville hitta på något i veckan. Lät förvisso trevligt, men gav mig en aning ångest då det kändes lite småsvinigt mot båda samtidigt som jag saknat 32-åringen hela helgen. Hade jag inte träffat honom flera ggr hade jag kanske gett den andra en andra chans. Man hade såklart kunnat göra en fuling och sagt att man var upptagen i veckan och forts träffa 32-åringen och ha den andra som back up om det skiter sig, men det kunde jag faktiskt inte med. Så efter mycket om och men svarade jag den andra att jag haft det trevligt, men träffat en annan kille några ggr och ville se vad det skulle kunna leda till utan dubbelspel. Han uppskattade min ärlighet och önskade mig lycka till och att han hoppades den andra killen insåg vilken bra tjej jag verkade vara =) Så det känns i efterhand väldigt skönt att jag gjorde som jag gjorde.

7 kommentarer:

  1. Det är så dom ska tas =) Alltid skönare med ärlighet!

    SvaraRadera
  2. Ja i efterhand känns det bra =P Samtidigt som jag är töntig nog att inte vilja riskera att bli ensam. Att ha två val är bättre än ett om du förstår vad jag menar =P

    SvaraRadera
  3. Haha så töntiga är vi väl alla? Jag vet precis hur du menar, tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Förresten, angående det här med ärlighet så kan jag ju berätta om ett litet problem jag har just nu med en brud.

    Jag är för ärlig.

    Har sagt till henne att jag bara vill knulla eftersom jag drar till Spanien över vintern. Där vill jag fan inte gå runt o va "bunden" osv.
    Hon säger att hon förstår det, att hon vill ligga med mig men att hon inte vill bli utnyttjad eller vafan hon nu kallar det. Hon vill alltså bara knulla om det handlar om att ta det längre sedan.

    Som jag ser det nu har jag 3 alternativ.
    1. Dra på ljugarfejset och valsa på om att förhållande ju vore jättekul, och sen dra till Spanien och inte höra av mig.

    2. Fortsätta tjata och visa vad jag vill, samtidigt som hon tjatar om vad hon vill.

    3. Lägga ner, vi vill ju ändå inte samma sak...

    Ettan vore jättebra, då skulle jag få som jag ville. Enda nackdelen är väl att hon inte får det men hey, man kan ju inte få allt här i livet?

    Tvåan är väl lite av ett riskspel. Fortsätter jag så kanske hon bestämmer sig för att komma hit, eller så kanske hon väljer att avsluta allt.

    Trean är egentligen nästan inte ens ett alternativ. Med den attraktionen som finns mellan oss, så kan jag bara inte låta det här va. Hade det inte varit för konsekvenserna hade jag, på riktigt, slitit av henne kläderna och straffknullat henne rakt av på jobbet, och jag vet att hon skulle älskat det.

    Vafan ska jag göra? Hur tänker ni felkönade i såna här lägen? :D Hon vill ju ligga, det vet jag. Är hon osäker eller, är det därför hon inte vågar släppa loss?

    SvaraRadera
  5. Man är alltid rädd för att bli sårad även om man tänker att det bara handlar om sex. Finns alltid risk för att få känslor.
    Förstår inte riktigt hur hon tänker att det skall fungera.
    Du har ändå varit sjyst och öppen med hur du ser på saken. Fortsätt vara det så har du ryggen fri.

    Hade ju samma problem med min granne förra året som jag gång på gång fick påminna om att jag inte ville ha något mer med. Även om han hävdade att jag utstrålade något annat. Men har man sagt sanningen kan man inte behöva ha dåligt samvete sedan. Ni/vi är alla vuxna människor och har den andre trots allt sagt att det bara är sex och inget mer får man skylla sig själv!

    Låter absolut tråkigt att lägga ner om det finns spänning i luften, men aldrig kul att såra någon. Så jag skulle personligen aldrig kört på 1an.
    Låter med som att det handlar om den kvinnliga rädslan för att vara en slampa. Hon kanske inte är bekväm i situationen med kk helt enkelt. Att tillåta sig ha sex med någon man är kåt på utan att det finns någon mer bakomliggande tanke.

    I längden för ditt samvetes skull så säg inget du inte menar. Du behöver ju inte tjata om att du inte vill mer. Se vad som händer. Och säg att du är intresserad av henne och tycker det är tråkigt att er attraktion skall gå till spillo =)

    SvaraRadera
  6. Jojo så äre såklart. Jag förstår inte heller hur hon (ni) tänker, det har jag aldrig förstått och kommer nog aldrig förstå heller. Ja men vafan jag vill ju ligga också :(

    Haha vuxen och vuxen skulle jag väl inte kalla henne iofs :D Eller ja, hon är ju över 18 iaf, så det är ju ingen fara så... Men man ska väl bete sig på ett visst sätt också, eller nåt.

    Men hur fan får man henne att bli bekväm med den situationen då?

    Ja hon va här i .. nån dag och så blev de lite hångel och sådär men inget mer. Då blev jag less som fan och sen kom hon hit senare för hon glömde sin keps så ville hon väl komma in men då pallade jag inte. Fyfan va störigt av mig ;p

    SvaraRadera
  7. Ah kvinnor! =P Låter störig! Jag är nog lite mer lättfotad *suck*

    Jag förstår ju inte er killar heller, vilket du nog förstod av mitt senaste inlägg.

    SvaraRadera