4 juli 2011

Gnällinlägg

Inspirerad av min blogg-kompis A-palle blir det idag ett gnällinlägg.

Problem 1. Min fucking hud! Är ju väldigt känslig för solen. Har efter flera års kämpande och tandagnislan insett att jag tyvärr aldrig kommer kunna bli brun och fin. Ja iaf inte utan brun utan sol. Min hud vill bara bli röd. Vilket i slutänden bara blir en smärtande kräfta med risk för hudcancer. Nej tack!

Nu till mitt verkliga problem. Solskydd. Jag har sedan många år tillbaka behandling för fet hud/acne (Diane/Zyrona) som hjälpt mig otroligt. Så jag tror att den som tittar på mig idag inte riktigt kan förstå när jag säger att jag har problem med finnar. Eftersom min hy är relativt perfekt idag tycker de väl att jag överdriver. Men så fort jag börjar smörja in mig för att skydda mig mot röd kräfta får jag finnar istället, vilket leder till att jag drar mig för att smörja in mig och bränner mig istället. Pest eller kolera med andra ord. Sjukt irriterande.
Har varit på apoteket flera ggr och försökt förklara mitt problem för att hitta lämpligt solskydd. Min erfarenhet är också att ju högre faktor (vilket jag ju behöver) desto fetare kräm...

Fick med mig lite nya produktprover hem idag. Håll tummarna för att de är bra. Såklart svindyra... Men känner jag mig själv rätt kommer jag dra mig för att testa dem.

Jag är ju verkligen ingen som ligger och pressar. Tycker helt enkelt det är för jävla tråkigt att sola. Men är ju gärna ute i trädgården etc så fort vädret tillåter och då bränner jag mig i framför allt ansiktet samt axlarna.
Alla tips på ovanstående problem mottages tacksamt.
Och nej jag tänker inte stanna inne för all framtid á la CS-nörd.

Problem 2. Träningsvärk! Ja det är ju rätt banalt i förhållande till ovanstående, men satan vilken träningsvärk jag har i ljumsken idag. Vete tusan vad jag gjort. Får man träningsvärk där av att cykla? Dessutom kände jag hur det spände i musklerna på ryggen när jag cyklade till jobbet i morse. Aldrig reflekterat över att man skulle använda ryggen då =P Att det bränner i låren är ju inte så konstigt, men ryggen... Aldrig varit med om innan.

Kom iaf hem i hyfsat tid från jobbet idag =P Fortfarande lyckorus efter Metallicakonserten igår. Strax lite mat tror jag =)

Slutgnällt för idag =)

2 kommentarer:

  1. Haha vafan, kom på nåt eget! :D

    Har ingen som helst hjälp på problemen, mer än att ljumsken verkar belastas bra mycket mindre när man cyklar än springer iaf. Jag har en jävla massa problem med min ljumske, men cykling klarar den!

    SvaraRadera
  2. He he sorry!

    Jadu löpning har aldrig varit min grej. Det pallar varken min kondition eller mina fötter och knän nu förtiden. Blev bara så förvånad över träningsvärk i ljumsken. Har väl hänt man fått känningar efter t.ex. sex he he, men något sådant har det inte varit i helgen. Dansande möjligtvis =P

    SvaraRadera