3 juli 2011

Askalas

Igår hade vi jobbfest med alla vikarier. Blev närmare 25 st som först satt och grillade och drack vin på några filtar i en park vid vattnet. För egen del slank det ganska snabbt ner en vinflaska. Har hittat ett nytt favoritvin Ecologica Berlina. Vitt, fruktigt och lättdrucket. Funkar bra för mig iaf som inte är någon stor vinsmakare. Har precis lärt mig dricka rosé och vitt. Darlingen försökte ju lära mig rödvin och jag gjorde mitt bästa, men han lyckades aldrig.
Ja iaf vi grillade, hade tipspromenad och lekte irländsk julafton samt åt godissnören utan händerna och jag är mycket glad att jag klarade av det utan att spy =P Var kanske lite dragen redan då. 
Drog vidare på mellanfest där värden hade den utmärkta idén att bjuda på rysk skabbvodka on the rocks. Kräkvarning! Försökte blanda ut med apelsinjuice jag hittade i kylen, men det var fan i mig odrickbart. Så jag fick forts med en cider jag hade med mig. 

Hamnade i diverse spännande diskussioner med några killar i köket. Vete fan hur vi gled in på ämnet, men av någon anledning pratade vi om dåligt sex och KK. Hmm ja jag får väl skylla mig själv sedan att killen blev en aning på efter det. Dock inget jag kände mig intresserad av + att jag inte tänkt ragga på någon av mina arbetskamrater. 

Sedan vidare till lokal klubb i Karlskrona med flera dansgolv, uteservering med trubadur mm. Riktigt trevligt var det iaf. Hade tänkt hitta mig ett hångel. Såg en hel del av intresse. Var uppe på ett podium och dansade också. Ja ni kan ju tänka ut själva vad jag kan haft för promillehalt i blodet. Yey. 

Iaf hånglade jag en snabbis med en kille, men han var nog fullare än mig t.o.m. För han stannade upp efter en min och höll fast om mitt ansikte och granskade mig grundligt. Forts kyssa mig en min till och så upprepades samma procedur. Så jag tröttnade och gick vidare. 

Buggade med en trevlig kille på andra dansgolvet där det var mer schlager/gamla klassiker. Det rummet var bara varmt som fan och golvet halt (jag fortsätter skylla på det) av svett och dricka I guess. Så det slutade med att jag landade på golvet efter alla hans snurrar ha ha. Ja jag skrattade på som vanligt och vi forts dansa. Eftersom det var han som kommit fram helt abrupt och börjat dansa med mig tänkte jag han var intresserad och när svetten bara rann föreslog jag att vi skulle gå ut och ta lite luft. Men då kom det fram att han hadef flickvän och bara tyckte det var kul att dansa. Och jag behövde verkligen luft i vilket fall som helst så jag drog. 

Kul kväll var det iaf. Cyklade hem vid 3.30 glad i hågen och lite lagom vinglande. Mycket glad att jag tillhör den lyckliga skaran som inte blir bakis. Förvisso var ögonen och munnen torr som sandpapper imorse, men ingen huvudvärk eller illamående eller något sådant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar