31 okt. 2010

Saknad av betydelse

Dagar som denna inser man vad man inte har, vad man saknar. Och det är inte att kramas med en främling man inte bryr sig ett skit om. Ja det var ju trevligt och mysigt på sitt sätt. Men det betyder verkligen ingenting och jag bryr mig inte om han det minsta.


Frågan är vad som är värst. Ingen närhet eller närhet med någon obetydelsefull.


Jag är ändå rätt avslappnad med de flesta även om det bara blir för en natt. Men ibland så saknar man bara så mycket någon som uppskattar en för just den man är. Som gillar ens småknäppa sidor och som tycker om än just för dem.


Med en kille uppskattar jag både att vara omhändertagen och vara omhändertagande. Det är stunder som gör mig lycklig att göra saker för honom. Laga hans favoritmat, ge honom en härlig avsugning, whatever. Men jag gillar också att vara hans lilla flicka att ta hand om. Som håller om och skyddar. Tänker på senaste How I Met Your Mother-avsnittet där Robin var sur på en tjej som var just sådan, hjälplös. I vissa situationer är jag kanske könsstereotyp, men jag är svag för det där.


Längtar, saknar!

5 kommentarer:

  1. "Frågan är vad som är värst. Ingen närhet eller närhet med någon obetydelsefull."Ingen närhet... hur jag än vrider och vänder på det kan jag inte se det på något annat sätt. Även om det är den enda verklighet jag känner till.

    SvaraRadera
  2. Ja jag vet faktiskt inte. Det skiftar från dag till dag tycker jag. De flesta dagar är det ju lugnt, men ibland saknar man det så mycket och då hittar man på dumheter. Efter allt strul med grannen under våren känner jag mig tveksam. För det var inte värt det med honom iaf. Alla jävla bråk osv. Kan man mysa och få närhet av någon som inte betyder något utan att det blir krångligt?

    SvaraRadera
  3. Jo men, ""skiftar från dag till dag", eller "ibland saknar man det... och då hittar man på dumheter", det innebär ju på sitt sätt att "ingen närhet" betyder "ingen närhet under en kortare period".Det är inte riktigt så jag menar med "ingen närhet"...För vissa går det säkert, men det är väl som med det mesta, det är viktigt att båda är på samma våglängd för att få det att fungera... och det är kanske inte så himla enkelt att pricka in alla gånger..

    SvaraRadera
  4. Fast man planerar ju inte att man ska få närhet si eller så många ggr under året. Är det inte så med allt. När man är inne i något hatar man det och när man är utan det så saknar man det. Det blir nån slags naturlig svängning fram och tillbaka. Man ska nog va jäkligt glad om man hittar någon där det inte utvecklas känslor eller problem från ena eller andra hållet.

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte om jag kanske uttryckte mig slarvigt, men jag tolkar "ingen närhet" som ingen närhet. Och sedan punkt.Inget "inne i det", bara utan det... Ingen närhet. Alltså, verkligen ingen alls.Och då återkommer jag till mitt första svar, hur jag än vrider och vänder på det kommer jag fram till samma svar, oundvikligen.

    SvaraRadera