27 sep. 2008

Kär i honom eller kär i kärleken

Har funderat mer och mer på vad jag vill med den här nya killen nu. Han säger till mig att han inte vet om han är redo för ett förhållande och behöver tänka mer. Har gått flera veckor nu, men han vill fundera lite till när jag frågade i veckan. Är detta verkligen rätt och vad vill jag egentligen? Vet inte om jag känner att det är 100% rätt heller. Känner inte nu att, ja honom kommer jag dela mitt liv med.


Det jag känner nu är att jag vill ge detta en längre ärlig chans. Jag kan inte hålla på att jämföra alla med mitt ex eller förvänta mig att nån ska komma i närheten av honom på så kort tid. Eller tänker jag fel? Kan någon man bara känt en månad komma i närheten av någon man känt 8 år och vart tillsammans med 3,5 år ? Nej jag vet inte. Det känns ju bra, men kanske inte perfekt, men jag orkar inte leta efter något som är perfekt. Det kanske blir perfekt när man lär känna varandra bättre, eller så blir det inte det.


Blir bara så trött på folk som velar. Var samma med exet innan vi blev tillsammans tog det över ett halvår. För han inte kunde bestämma sig. Jag blir bara off av sånt här liksom. Tänker skit samma, då är det väl inte rätt då. Försöker tänka hur jag skulle ta det om han kom fram till att vi inte skulle träffas mer nu. Skulle det kännas jättehemskt för att jag inte vill förlora honom eller för att jag inte vill förlora det vi haft den senaste månaden. Är jag kär i honom eller kärleken? Så här kanske jag tänker nu, men när jag ser honom framför mig. Ser in i hans ögon och ser hans charmiga leende och allt det jag tycker om med honom kommer jag nog ändå vara säker på att det är honom jag tycker om och inte bara att ha någon att tycka om!


 

3 kommentarer:

  1. En kille som velar sådär, det är ingen kille att ha. "han inte vet om han är redo för ett förhållande och behöver tänka mer" Han vill bara ha ett KK.. tyvärr funkar de flesta killar så.

    SvaraRadera
  2. Jadu jag vet inte. Lärde känna honom via en bra kompis som säger att han inte är en player eller nåt sånt.Han säger bara att han inte planerat något seriöst under hösten och så träffa han mig som förstörde allt och hade jag bara vart lite sämre hade han vart säker på att det inte var en bra ide. Det konstiga är liksom att jag aldrig upplever någon osäkerhet eller att han känns off när jag är med honom. Kom liksom som en chock när han första gången sa att han inte visste om han va redo för ett förhållande.

    SvaraRadera
  3. Ha en jätte fin lördags kväll:)Kram

    SvaraRadera