26 sep. 2011

Snälla killen

Ibland kan jag nog känna att jag kanske inte riktigt är värd den snälla killen (nu pratar jag i allmänna ordalag och inte om personen nämnd i föregående inlägg). Eller jag är värd det bästa, men den snälla killen ska jag hålla mig undan från för det kommer bara sluta i tråkigheter. 

Han är oskyldig och naiv och tror enbart det bästa om sin ögonsten som han gör allt för. Jag skulle krossa hans världsbild. Jag är inte den bästa av tjejer tyvärr. Jag vet hur mycket dumheter jag har gjort. En del jag inte är stolt över. Annat som jag troligtvis skulle gör om. 

Jag är inte värd den snälla killen för jag att vet att om The Ex kom och viftade med lillfingret är risken stor att jag skulle sticka på momangen. Det har inte den snälla killen förtjänat. 

6 kommentarer:

  1. Om det är sådär, då är du väl inte värd nån? Ja, förutom de som skulle göra samma sak om deras ex kom o viftade med lillfingret?

    SvaraRadera
  2. Du har absolut rätt, men jag skulle inta ha lika dåligt samvete gentemot en kille som vart lite svinig mot mig. Om han däremot var snälla killen som aldrig gjort mig något ont skulle det vara värre.

    SvaraRadera
  3. Jag säger inte att det vore bra. Bara mindre dåligt... om nu det är något försvar...

    SvaraRadera
  4. Gud va svårt det är att skriva saker om detta.
    Jag hoppades verkligen för din skull att du skulle glömma The Ex. För jag vet att det har blivit mycket strul pga av det hela. Förstår självklart att det sista som dör är hoppet. Och säger inte att han inte är rätt för dig.
    Säger bara att hoppet är inte rätt för dig. Det har strulat för dig så många gånger.

    Jag hoppas det gick att förstå vad jag menade. Vill inte verka hård.

    /J

    SvaraRadera
  5. Ja men ibland önskar jag bara att han vore död så att det inte fanns som ett alt. För så länge han finns kvar är det alltid något som gnager i bakhuvudet.

    SvaraRadera