26 sep. 2011

På begäran

A-Palle undrade hur jag bestämde dejt med HP-killen. Så nu ska vi se om jag kan klistra ihop lite hur det gick till ;-)

Grejen var ju den att han tog upp kontakten med mig efter att vi snackat lite i våras. Och jag uppmärksammade då honom på att jag skulle ha praktik i hans hemstad. OBS! detta blir enbart valda delar av vår mail-kontakt som handlar om hur vi bestämde om vår första dejt (som aldrig blev av).

Marion: Btw har jag praktik i x-stad närmsta 4 veckorna om du skulle vilja hitta på något


HP-killen: :) Jag är väl fortfarande lite skeptisk till nätdejting, just för att saker rätt rinner ur sanden tror jag. Lätt och sitta och chatta men svårare att ta steget och ses! Men kan inte du och jag göra ett undantag och verkligen försöka ses nu när du har praktik här? Hade vart jätteroligt!! Nu känner jag mig verkligen redo att träffa den rätta, och jag hoppas att det är du ;)


Marion: Tycker absolut att vi borde ta och hitta på något! Någon idé vad man kan hitta på i x-stad? Tycker det kan va lurigt med den första "dejten". Tycker ofta fika blir lite stelt. Pinsamt men sant är att ett glas vin eller två brukar lätta upp stämningen och göra det mer avslappnat. 


HP-killen: Men tycker vi har en deal på dejten och jag är öppen för förslag. Håller med dig om fikan, det är det värsta jag vet med stela dejter. Nu är jag iof en lättsam person så brukar aldrig bli sådär krystat. Men jag föredrar en promenad eller tom kanske gå och spela bowling eller nått. Eller så kanske du rentav vill komma hem till mig och se hur jag har det? Va det nått som lockade mer än det andra?


Marion: Ja aså jag är också lättsam o så, men det är lätt det blir upprapning av hur många syskon man har, vad man jobbat med eller vad tusan vet jag. Tycker bowling låter trevligt. Det var längesen jag bowla =S Promenad innan kanske så man hinner snacka lite innan iaf =P Jag har som egen policy att alltid träffa folk på offentlig plats första gången iaf. 


HP-killen: Men jag tycker nästan att vi spikar en promenad och bowling, förstår din policy till fullo och tänker inte heller upprepa hur många syskon jag har ;P


Marion: Är det någon speciell dag som skulle passa dig bättre? 

HP-killen: Den bästa dagen för mig hade egentligen vart tisdag, enda dagen jag är helt träningsledig men då kunde ju inte du. Men jag ställer gärna in en träning för att träffa en underbar tjej. Vi har iof väldigt sena tider, så om vi tog det på kvällen på onsdag hade jag hunnit med båda. Träningen börjar inte förens kl 21.30! Hade vart en schysst kompromiss, men som sagt annars gör det inget om jag hoppar över en träning..

Marion: Visst kan vi ta det på onsdag om det inte blir så sent då. Går ju upp vid 6 på torsdan typ... 


HP-killen: Jamen onsdagen blir bra. Jag ska ju som sagt vara borta vid halv tio, så det blir kanske lite lagomt sent. Huvudsaken är att man får träffa dig ju ;)

Marion: Vi säger preliminärt onsdag. Tror det blir bra ;-) Har du en tid att passa kan du alltid skylla på den om du vill gå ;-) 

Fan nu när jag sitter och läser i våra mail känns det rätt trist att det inte blev något mer ändå, för vi hade sånt jäkla flow och flörtig stämning osv. Kanske borde påminna honom om det... 


1 kommentar: